اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک خرمشهر خبر داد

استقبال استاندار خوزستان از وضعیت سرمایه گذاری در عرصه تجارت الکترونیک

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: استاندار خوزستان دورنمای سرمایه گذاری در عرصه تجارت الکترونیک در این استان را موفق و روشن پیش‌بینی کرد.

استقبال استاندار خوزستان از وضعیت سرمایه گذاری در عرصه تجارت الکترونیک

عارف باوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: در سفر اخیر استاندار خوزستان به خرمشهر و در پی بازدید از سالن مسافری گمرک و نیز محوطه کانتینری بندر این شهر، وی دورنمای سرمایه گذاری در عرصه تجارت الکترونیک در استان خوزستان را موفق و روشن پیش‌بینی کرد. 

مدیرکل گمرک خرمشهر در ادامه تصریح کرد: مقتدایی افزایش سرمایه گذاری در حوزه آی. تی. و ایجاد بستر تجارت الکترونیک در منطقه با همکاری واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را گامی موثر در این راستا دانست و در ادامه الکترونیکی شدن فرآیند ورود و خروج کالا و تسهیل فعالیت‌های تجاری در منطقه به ویژه تلاش‌های مضاعف گمرک خرمشهر طی یک سال اخیر در این عرصه از طریق اجرای موفق سامانه جامع امور گمرکی را موفقیتی حائز اهمیت خواند. 

وی اضافه کرد: استاندار خوزستان در ادامه سخنان خود، اجرای سامانه جامع گمرکی را منجر به صرفه جویی، کاهش مصرف انرژی، افزایش سرعت و دقت کار و در ‌‌نهایت افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان و سرمایه گزاران و فعالان اقتصادی و تجاری دانست. 

باوی با بیان اینکه مقتدایی اعتقاد دارد که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید زمینه مناسبی برای استفاده از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان خوزستان فراهم شده است، افزود: استاندار خوزستان در سخنان خود از موقعیت عالی و کم‌نظیر و همچنین منابع موجود در استان خوزستان یاد کرد و این استان را با توجه به ظرفیت‌های عظیم آن، توانا در کسب عنوان یکی از پایلوت‌های تجارت الکترونیک در ایران دانست. 

مدیرکل گمرک خرمشهر در ادامه از اعلام آمادگی استاندار خوزستان برای فراهم ساختن مقدمات شکوفایی استعدادهای این استان خبر داد و گفت: مقتدایی با توجه به شرایط ویژه و استراتژیک خوزستان، این استان را دروازه تجارت ایران خواند و آمادگی خود را برای داشتن نگاهی نو در فراهم سازی مقدمات شکوفا ساختن استعدادهای این استان و توسعه تجارت الکترونیک در سایه سامانه جامع امور گمرکی و نیز استقرار کامل پنجره واحد تجاری که می‌تواند زمینه و پل ارتباط مناسبی با دنیای خارج باشد، اعلام کرد. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: استاندار خوزستان در سفر اخیر خود از انجام تلاش‌هایی برای معرفی ظرفیت‌های تجاری، صنعتی، گردشگری و جذب سرمایه گذاران خارجی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مدون، امکان دستیابی به اهداف در استان ایجاد شده و می‌توان زمینه بهره‌مندی استان خوزستان و تمام کشور را از نتایج آن فراهم کرد. 

باوی اضافه کرد: نماینده عالی دولت در خوزستان، بندر خرمشهر را دارای موقعیت عالی و کم نظیری دانست که می‌تواند با استفاده از زیرساخت‌های بی‌نظیر خود از جمله حمل و نقل جاده‌ای، فرودگاه، مسیر ریلی و دسترسی به آب‌های آزاد و همچنین واقع شدن در محدوده منطقه آزاد اروند به رونق کشور کمک فراوانی کند. 

مدیرکل گمرک خرمشهر در پایان اظهار کرد: این نوع نگاه مثبت استاندار به ظرفیت‌های منطقه خصوصا باور عمیقشان به توانمندی گمرک و بندر خرمشهر نشان از ارائه کارنامه‌ای مثبت و چشم گیر از سوی این دو اداره در طی سال‌های گذشته دارد و امیدورایم با عنایت‌های استاندار و تداوم این موفقیت‌ها، زمینه ساز تحقق اهداف مد نظر استاندار و در ‌‌نهایت بهره‌مندی شهر، استان و کشور از برکات این موفقیت‌های روز افزون باشیم. 

انتهای پیام/72021/گ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول