اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خورموج:

روحانیت در تمام صحنه‌ها پیشتاز است

امام جمعه خورموج گفت: روحانیت در تمام صحنه‌ها پیشتاز و نقش‌آفرین است.

روحانیت در تمام صحنه‌ها پیشتاز است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین عبادی سیاسی و وحدت‌آفرین نماز جمعه این هفته شهر خورموج اظهار داشت: دنیا سرمشق همه بدی‌هاست، کم‌رنگ بودن تقوا باعث افزایش پرونده‌ها در دادگاه‌ها شده است.

امام جمعه خورموج درخطبه دوم نماز گفت: چون وظیفه‌شناسی در کار نیست و تقوا ضعیف است انسان قادر به مبارزه با مفاسد، منکرات و فحشا نیست.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو از جمله تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی ادامه داد: تحریم توتون، تنباکو و فتوای تاریخی میرزای شیرازی مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر و نقش‌آفرینی روحانیت برای عموم مردم است.

مصلح بیان داشت: در نظام جمهوری اسلامی هیچ‌کاری بدون فتوای مرجعیت محقق نمی‌شود و پیش نمی‌رود و تاریخ این را ثابت کرده است که روحانیت در مقابل ظلم با تاسی از امامان معصوم خود این حرکت‌ها را بردوش داشته است یا در کنار سایرین نقش‌آفرینی زیربنایی داشته است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محلاتی افزود: جمعیت شهدای روحانیت نسبت به جمعیت روحانیت در کشور قابل مقایسه با سایر اقشار نیست اضافه کرد: روحانیت در تمام صحنه‌ها پیش‌تاز و نقش‌آفرین است.

امام جمعه خورموج با اشاره سخنان دکتر علی شریعتی افزود: شریعتی اذعان داشت که روحانیت تشیع در طول تاریخ پر افتخار خود پای هیچ قرارداد استعماری تاکنون امضاء نزده است.

وی ادامه داد: در طول 60 سال گذشته تاکنون غرب‌زده‌هایی که قبله آمال آنها غرب و شرق بوده است هر چه علیه روحانیت تلاش کرده‌اند نتوانستند این موضع را انکار کنند.

مصلح یادآورشد: مرحوم سیدمحمد کاظم طباطبایی یزدی، مرحوم وحید بهبهانی، مرحوم شیخ فضل‌الله نوری، علمای نجف و آخوند خراسانی در جریان مشروطیت نقش‌آفرینی کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی دشتی گفت: در دوران انقلاب اسلامی 4 هزار و 363 نفر از روحانیون به شهادت نائل آمده‌اند که نسبت به جمعیت دیگر اقشار بالاترین میانگین را داراست.

وی افزود: تعداد 143 نفراز شهدای روحانی در سمت فرماندهی گردان، گروهان، دسته و یا سایر جایگاه‌ها هستند که به شهادت رسیده‌اند.

مصلح افزود: در دوان هشت سال دفاع مقدس 124 نفر از روحانیون آرپی جی زن، 47 روحانی تخریبی، 28 نفر روحانی عملیات و اطلاعات، 20 شهید روحانی در قوه قضائیه و 26 شهید روحانی مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند و خون آنها تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: تعداد 126 نفر از روحانیون ترور شدند که در راس آنها شهیدای بزرگی از جمله مطهری، مفتح، بهشتی، قدوسی، دستغیب، صدوقی، اشرفی اصفهانی و 29 نفر شهید طلبه که همزمان دانشجو بودند به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/66001/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول