اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای مهارت کرمانشاه مطرح شد

از تصویب سند چشم‌انداز آموزشی تا ارائه آموزش‌های فنی به بیکاران

ششمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه امروز با حضور مدیران کل عضو این شورا برگزار شد و در آن موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از تصویب سند چشم‌انداز آموزشی تا ارائه آموزش‌های فنی به بیکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ششمین جلسه شورای مهارت استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور مدیران کل عضو این شورا در دفتر معاونت برنامه‌ریزی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته بسیاری از مددجویان کمیته امداد در راستای آموزش فرش‌بافی آموزش‌های فراوانی را فراگرفته‌اند.

سیامک پاکرو تصریح کرد: بسیاری از افراد به‌طور ذاتی استعداد فراگیری صنعت فرش‌بافی را دارند که در این زمینه تبلیغات فرهنگی می‌تواند نقش بسیار تأثیرگذاری داشته باشد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه نیز در این جلسه بیان داشت: در 6 ماهه امسال 2 میلیون و 160 هزار دلار صنایع‌دستی از استان صادر شده است.

نصرت‌الله سپهر ادامه داد: آموزش در حوزه صنایع‌دستی در مرزهای استان و صادرات آن با توجه به عدم  شناسایی برخی از صنایع می‌تواند به رونق بازار این بخش کمک ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در این جلسه به فعالیت 52 مرکز خدمات آموزشی کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز به‌طور مستمر فعالیت خود را انجام می‌دهند.

علی‌اشرف منصوری خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مشکلی در زمینه ارائه آموزش‌های بخش کشاورزی در سطح استان وجود ندارد و در بخش‌های مختلف و حوزه‌های متنوعی همچون شیلات و باغبانی آموزش‌های لازم به کشاورزان ارائه می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این جلسه آموزش رکن اصلی توسعه در جامعه عنوان کرد و گفت: هر اندازه آموزش‌ها افزایش یابد از تعداد بیکاران موجود در استان کمتر می‌شود.

معراج محمدی تصریح کرد: تعداد بسیاری از بیکاران موجود در استان مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را ندارند و این یکی از مشکلات این قشر است.

به گفته وی، باید سند چشم‌انداز آموزش در سطح استان تا تاریخ 15 اسفندماه سال‌جاری به‌تصویب برسد.

یک کارآفرین نیز دراین جلسه با اشاره به حجم وسیع آموزش‌ها، افزود: دستگاه‌ها باید میزان موفقیت کارآموزان پس از اتمام دوره‌های آموزشی را بسنجند.

محمد سپیده‌ام ادامه داد: چنانچه به‌دنبال آموزش‌ها، تولیدکنندگان حرفه‌ای تربیت شوند بسیاری از مشکلات موجود در استان از بین می‌رود.

انتهای پیام/2700/ش‌‌30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول