اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خبر داد

فعالیت 1700 نوآموز قرآنی خردسال در آذربایجان‌شرقی

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی از فعالیت یک هزار و 700 نوآموز قرآنی خردسال در استان خبر داد و گفت: خواهران قرآنی باید سایر نونهالان، خردسالان و بانوان را به سمت یادگیری و عمل به قرآن ترغیب کنند.

فعالیت 1700 نوآموز قرآنی خردسال در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش بزرگ قرآنی نجم‌الهدای در مسجد دانشگاه تبریز، اظهار داشت: کلام الله مجید در آیه 10 سوره یونس چهار صفت موعظه‌گر، شفا دهنده، هدایت و رحمت را برای قرآن بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر گوشی شنوا و عامل به قرآن باشد قطعا بهترین واعظ پیامبر است که پیام الهی را که به وسیله جبرئیل بر او وحی شده به مردم عرضه می‌دارد، افزود: قرآن موعظه‌ای است برای عموم بشریت و کسانی که از این موعظه راه سعادت را می‌یابند مومنین هستند.

آیت‌الله مجتهد شبستری اظهار داشت: قرآن شفا دهنده امراض روحی است به طوری که حضرت علی(ع) در خطبه 109 نهج البلاغه می‌فرمایند: قرآن را یاد بگیرید که بهترین گفتارها کلام پروردگار است و در آن تدبر کنید که بهار دل‌ها است و موجب شادابی دل می‌شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: از آیات کلام‌الله مجید و روایات معصومین مستفاد می‌شود که اگر کسی به محتوای قرآن عمل کند امراض روحی و قلبی او به شکلی کامل و تمام شفا می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قرآن کتاب هدایت است که در همه موارد دلالت و راهنمایی دارد و در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ابعاد مختلف زندگی راه‌های هدایت را به روی پیروانش می‌گشاید و نه تنها ارائه طریق می‌کند بلکه رساننده به مقصد است.

آیت‌الله شبستری با اشاره به صفت چهارم قرآن یادآور شد: منظور از رحمت در اینجا به معنی شفقت و عطوفت نیست بلکه اینها از مصادیق رحمت هستند و خود رحمت، نعمت بخشیدن و فضل الهی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جولان شبکه‌های ماهواره‌ای و گسترش بی‌دینی، القاء شبهات و بی‌حجابی در جامعه متذکر شد: اینکه خودمان قرآنی شویم کافی نیست و باید با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر جامعه را هم قرآنی کنیم.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول