اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران:

90 درصد مراکز آموزش فنی‌ و‎ حرفه‌ای مازندران رتبه‌بندی شدند

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران گفت: 90 درصد مراکز خصوصی آموزش فنی‌ و حرفه‌ای مازندران رتبه‌بندی شدند.

90 درصد مراکز آموزش فنی‌ و‎ حرفه‌ای مازندران رتبه‌بندی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا گرزین صبح امروز در نشست خبری در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای مازندران با اشاره به اینکه این اداره‌کل بیش از 23 مرکز آموزشی در سطح استان دارد، اظهار کرد: طبق برنامه در هر سال باید 5 هزار و 300 نفر در استان از آموزش‎های مراکز فنی‌ و‌ حرفه‌ای بهره‎مند شوند که در سال 93 حدود 26 هزار نفر آموزش فنی‌ و حرفه‎ای را در قالب 5 میلیون و 485 هزارساعت فرا گرفتند.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران با اعلام اینکه 26 مرکز آموزشی و دو مرکز آموزش علمی کاربردی به بدنه فنی و حرفه‌ای مازندران اضافه شد، افزود: در بخش هتل‌داری، گردشگری، آشپزی و صنایع توریست آموزش لازم دریافت می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت مرکز علمی شرفدارکلا نیز اشاره کرد و گفت: در این مرکز آموزش‌های برق، مکانیک و فنی‌کار خودرو آموزش داده می‌شود و کیفیت آموزش این مرکز از بسیاری از مراکز علمی نیز بالاتر است و این افراد به عنوان تکنسین فنی محسوب می‌شوند.

گرزین با اشاره به اینکه واحدهای آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای در بخش دولتی و خصوصی مشغول فعالیت هستند، اضافه کرد: 800 مرکز آموزش خصوصی در کنار مراکز دولتی مشغول خدمات‌دهی هستند، 9 هزار و 800 نفرساعت در بخش خصوصی آموزش که دیدند که تعهدات آموزشی بخش خصوصی 75 درصد در استان عملیاتی شد.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران از برنامه‌ریزی برای تقویت بخش خصوصی این نهاد خبر داد و گفت: همه تلاش ما این است که این بخش در استان فعال‌تر شود.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای رتبه‌بندی مراکز خصوصی نیز اشاره کرد و افزود: 90 درصد آموزشگاه‌های فنی‌ و حرفه‌ای مازندران رتبه‌بندی شد و به درجه یک تا چهار تقسیم‌بندی شد.

گرزین در ادامه به اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون ادواری در مرکز فنی‌ و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در آزمون ادواری 6 هزار و 273 نفر شرکت کردند که 3 هزار و 493 نفر پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در کل آزمون‌های برگزار شده 86 هزار و 760 نفر در آزمون مراکز فنی‌ و حرفه‌ای مازندران شرکت کردند که 49 هزار و 777 نفر قبول شدند.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده برای الکترونیکی کردن گواهینامه مهارتی در این استان اشاره کرد و افزود: 49 هزار نفر گواهینامه را دریافت کردند و بقیه افراد نیز در دست اقدام است.

وی درباره برگزاری مسابقه ملی مهارت در سطح استان نیز گفت: این مسابقه در مازندران در سه سطح استانی، شهرستانی و ملی برگزار می‌شود.

گرزین در ادامه از حضور مازندران در مسابقات بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: در این مسابقات از مازندران در رشته طراحی وب و تاسیسات الکتریکی دارای نماینده هستیم در المپیاد جهانی در سال‌های قبل مدال برنز جهانی و چندین افتخارات بین‌المللی را در کارنامه خود دارد و در این دوره نیز تلاش داریم مازندران به مدال جهانی دست یابد.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران در ادامه از برگزاری آزمون فنی‌ و حرفه‌ای به صورت آنلاین خبر داد و اضافه کرد: در گام اول تصمیم گرفتیم که آزمون به صورت آنلاین برگزار شود و این سایت در ساری ایجاد شد و مازندران به عنوان چهار استانی است که برگزاری آزمون را در برنامه کاری خویش دارد.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات در بخش مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش حدود 3 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که تاکنون 2 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و 675 کارآموز موفق به دریافت تسهیلات شدند.

گرزین با اعلام اینکه معتقدم طرح کارخانه در خانه باید در استان اجرا شود، افزود: بسیاری از کشورهای آسیایی با اجرای این طرح موفق به ساماندهی اشتغال شدند و در این طرح مشاغل خانگی باید در استان اجرایی شود.

وی خواستار توجه بیشتر به تسهیلات به بخش خوداشتغالی در استان شد و خاطرنشان کرد: در این بخش 72 طرح مشاغل خانگی به صندوق مهر امام رضا معرفی شد که این وام‌ها در حال پرداخت است.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران درباره اشتغال افراد مهارت دیده نیز گفت: معتقدم افراد دارای مهارت بیکار نیستند و از نظر ما افراد به سه دسته تقسیم می‌شوند، کسانی که علاقه به کار نیستند، افرادی که نمی‌توانند کار کنند و یا نمی‌دانند که چه کاری انجام دهند.

وی افزود: بسیاری از افراد هنوز به دنبال دریافت مدرک لیسانس هستند، داشتن مدرک مشکل اشتغال جامعه را حل نمی‎کند، مازندران بیش از 117 هزار نفر بیکار دارد و 50 هزار نفر در ادارات کاریابی ثبت‎نام کردند و این افراد دارای مدرک هستند ولی بیکار هستند.

مدیرکل فنی‌ و حرفه‌ای مازندران بیان داشت: بسیاری از افراد کم‌سواد و بی‌سواد برای خودشان ایجاد اشتغال کردند که این نشان می‌دهد نقش آموزش مهارتی در ایجاد اشتغال چه مقدار موثر است.

انتهای پیام/86004/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول