اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا:

پنتاگون و سیا طراحان اصلی تروریسم دولتی در کلمبیا هستند

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا ضمن موضع‌گیری در برابر سیاست‌های توسعه‌طلبانه و استعماری آمریکا، این کشور را به تحریک درگیری‌های مسلحانه در کشورش محکوم کرده و آن را طراح اصلی جنگ و تروریسم دولتی در کلمبیا معرفی کرد.

پنتاگون و سیا طراحان اصلی تروریسم دولتی در کلمبیا هستند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا با صدور بیانیه‌ای در روز یکشنبه خطاب به مقامات آمریکایی اعلام کرد: آمریکا از زمان به وجود آمدنش تاکنون با جنگ زندگی کرده و همیشه از این روش به عنوان حامی برای سیاست‌های استعمارگونه‌ و توسعه‌طلبانه‌اش استفاده کرده است،جنگی که از هفتاد سال گذشته تا به حال کلمبیا را درگیر خود کرده و در تمامی این مدت اقدامات و درگیری‌هایش طبق دستورالعمل‌های ایالات متحده آمریکا بوده است.

این بیانیه می‌افزاید که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سازمان اطلاعات این کشور (سیا) طراحان اصلی تروریسم دولتی و جنگ و درگیری با شدت کم در کلمبیا بوده و مسئول کشته شدن هزاران شهروند بی‌گناه در این کشور هستند.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا با اشاره به انتصاب «برنارد آرونسون» نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات صلح از واشنگتن خواست تا در طی این مذاکرات همانند مدیری مسئول در جنگ و درگیری‌های کلمبیا عمل کند.

این نیروها همچنین تأکید کردند: تصور نمی‌کنند آمریکا در این مذاکرات به عنوان مشاوری روشنفکر و یا ناظری بی‌گناه و یا حتی قاضی عادل عمل نماید.

براساس این بیانیه آمریکا دخالت خود در نقاط حساس و خاص مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی فارک را رها نخواهد کرد، این کشور خواستار استرداد برخی اعضای فارک که متهم به قاچاق مواد مخدر هستند به آمریکا بوده و قصد دارد زندانیان سیاسی را نیز به زندان‌های خود بازگرداند، واشنگتن حتی قصد لغو لیست تروریستی که به اشتباه نام اعضای گروه‌هایی که به دنبال یک پروژه و توافق سیاسی با دولت کلمبیا هستند را ندارد.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا در بخشی از بیانیه مذکور نسبت به عدم وجود نهادهایی مستقل برای مواجهه با سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا مانند پرتاب بمب به کشورهای بدون دفاع اظهار تأسف کرد.

برطبق این متن آمریکا اقدامات وحشیگرانه و جنایاتی را مرتکب شده که همگی آن را با قوانین امپریالیستی خود توجیه کرده و در عین حال به قوانین بین‌المللی و عدالت جهانی هیچ توجهی ندارد.

رهبران این ارتش در پایان بیانیه خود از کاخ سفید خواستند تا در برابر این سیاست‌های غارتگرانه، بدبختی و خشکسالی به وجود آمده، دخالت‌ها و این تحریکات جنگی در کلمبیا پاسخگو باشند.

ارتش آزادی‌بخش ملی کلمبیا در بخش‌های آخر سخنان خود همچنین پیشنهاد کرد که نظام سیاسی جهانی باید اتحاد و همبستگی خود را در این شرایط افزایش داده و اقدامات سازمان‌های چون اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای جنوبی (آلبا) و اتحادیه کشورهای آمریکای جنوبی(اوناسور) را گسترش دهد.

جنگ‌های مسلحانه در کلمبیا از مدت‌ها پیش تاکنون باعث کشته شدن 220 هزار نفر و آواره شدن 5.5 میلیون فرد دیگر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول