اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرک اندیشه

قاتل خاموش جان مادر 30 و پسربچه 6 ساله تبریزی را گرفت

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر و کودک جان خود را از دست دادند

قاتل خاموش جان مادر 30 و پسربچه 6 ساله تبریزی را گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی، حبیب حسینقلی‌زاده اظهار داشت: در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مادر 30 ساله و پسر بچه 6 ساله جان خود را از دست دادند.
وی افزود: با اعلام مورد مسمومیت مونوکسید کربن امروز در شهرک اندیشه تبریز و اعزام پایگاه 214 و 203 به محل حادثه از فوت مادر و کودکی خبر دادند که ساعاتی قبل فوت کرده بودند.

حسینقلی‌زاده گفت: با وجود هشدارهای لازم از سوی کارشناسان، متاسفانه چون مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن غیرقابل حس و لمس، بی‌بو و بی‌رنگ است مردم کشنده بودن آن را باور ندارند و به راحتی تسلیم و قربانی آن می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: آب گرمکن‌ها نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شوند بنابراین باید حسن عملکرد این وسایل را نیز بررسی کرده و از دودکش بدون کلاهک نیز استفاده نکنیم.
حسینقلی‌زاده در خصوص هشدارهای لازم در برخورد با مسمومیت‌های ناشی از مونوکسید کربن گفت: کسی که با گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شده باشد بایستی سریعا او را از محیط آلوده به این گاز، خارج نمود و در تماس با هوای آزاد گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: در مسمومیت‌های شدید باید به مصدوم تنفس مصنوعی داده شود و چنانچه مقدور باشد تنفس با اکسیژن بر تنفس با هوای آزاد ارجحیت دارد.

انتهای پیام/60002//چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول