اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

/بسته گزارشی روزانه فارس/

اصغرزاده: دولت خودش را به ندیدن می‌زند!/ بازتولید رویکرد مثبت هنرمندان نسبت به جشنواره‌های فیلم ارزشی

پس از عبدی، اصغرزاده هم از حجاریان انتقاد کرد و آتش مقاومت فلسطین خاموش نمی‌شود، از جمله مطالب امروز بسته گزارش تحلیلی فارس است.

اصغرزاده: دولت خودش را به ندیدن می‌زند!/ بازتولید رویکرد مثبت هنرمندان نسبت به جشنواره‌های فیلم ارزشی
بسته گزارش تحلیلی روزانه فارس به تحلیل و بررسی برخی اخبار و مطالب کمتر دیده شده در لابه‌لای رسانه‌های کشور می‌پردازد. در این بسته گزارشی _ تحلیلی علاوه بر خوانش اخبار؛ سوابق و برخی تحلیل‌های موجود پیرامون این مطالب نیز آورده شده است.

 

***

 

ضرب و شتم یک جانباز اقدام علیه نظام نیست اما راهبندان علیه مطهری هست!

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور روحانی، در گفت‌وگو با سایت جماران درباره ماجرای راهبندان اوباش علیه مطهری در شیراز گفته است: چنین اقدامی محکوم است و یک اقدام علیه نظام شمرده می‌شود.

وی همچنین می‌افزاید: چنین اقداماتی باعث مخدوش شدن چهره کشورمان در سطح جهان می شود.

 

*متأسفانه در قول و عمل چهره‌های جریان سیاسی خاص و ایضاً برخی از مقامات دولتی پیرامون 2 رخداد «ضرب و شتم یک جانباز در میتینگ اصلاح‌طلبان» و «راهبندان اوباش علیه مطهری» تناقض وجود دارد.

فی‌الواقع چگونه است که حسین مرعشی که ضرب و شتم جانباز اشاره شده در مقابل چشمان او اتفاق افتاده؛ در این باره سکوت پیشه می‌کند اما در قبال حادثه شیراز، اخیراً اینطور ابراز داشته که برای ایران متأسف است؟!

و باز هم چگونه است که مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، حادثه شیراز را اقدامی علیه نظام می‌داند اما حوادث سال 88 و یا در مثالی قریب‌تر، ضرب و شتم یک جانباز در میتینگ اصلاح‌طلبان و آنهم توسط چندین نفر را موارد اقدام علیه نظام نمی‌داند؟!

این تناقضات، مصادیقی از عدم رعایت تقوای جمعی در وادی سیاست به نظر می‌رسند که عواقب مشخصی را در ساحت افکار عمومی، دامنگیر جریان سیاسی خاص و زعمای آن خواهد کرد.

در ادامه این تناقضات باید به دلجویی‌های دولت از مطهری پیرامون حادثه حمله اوباش در عین سکوت قابل تأمل دولت در قبال ضرب و شتم یک جانباز در میتینگ سیاسی اصلاح‌طلبان نیز اشاره کرد.

گفتنیست، در همین زمینه، سردار مسعود جزایری، معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی از نهادهای امنیتی و قضایی خواسته است که حادثه ضرب و شتم یک جانباز در میتینگ جریان سیاسی خاص را نیز پیگیری کنند.

 

***

 

بازتولید رویکرد مثبت هنرمندان نسبت به جشنواره‌های فیلم ارزشی

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما اخیراً در پیامی که همراه با حراج جایزه هنری وی برای بازی در فیلم «گیلانه» منتشر شد؛ این جایزه که در جشنواره فیلم دفاع مقدس دریافت کرده است را ارزشمندترین جایزه‌ای نامید که تاکنون گرفته است.

به گزارش ایلنا، او در پیام خود همچنین در این‌باره می‌گوید: باز تأکید می‌کنم که این جایزه برای من باارزش‌ترین جایزه‌ای است که گرفته‌ام.

عواید اقدام فاطمه معتمدآریا که در ادامه یک جنبش خیرخواهانه و در کنار کسانی همچون رضا کیانیان انجام شده است؛ صرف امور افراد بی‌سرپناه می‌شود.

 

*قبل از خانم معتمدآریا نیز خانم پروانه معصومی به واسطه دریافت جایزه فانوس در جشنواره فیلم عمّار در سخنانی بیان کرد که با اینکه چندین دوره برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم فجر بوده است؛ اما جایزه جشنواره ارزشی فیلم عمار برای وی از اهمیت دیگری برخوردار است.

او گفت بود:‌ من دوبار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین بازیگر زن را دریافت کردم اما امشب با دریافت این فانوس خیلی خوشحال‌تر هستم.

اکران موفق فیلم «شیار 143» و اقبال بازیگران مطرح اشاره شده به سینمای ارزشی و دفاع مقدس در حالی رخ می‌دهد که ژانر مقاومت، چند مدتیست که در سینمای ایران دچار رکود است و این اتفاقات مطلوب نشان از احتمال وقوع پرتکرار رخدادهای خوب پیرامون سینمای دفاع مقدس و حاکم شدن اتمسفری جدید در این ژانر خبر می‌دهد.

 

***

 

«دولت خودش را به ندیدن می‌زند»!

پس از عبدی، اصغرزاده هم از حجاریان انتقاد کرد

ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با شماره روز چهارشنبه روزنامه آرمان امروز گفته است: آقای روحانی در برابر آسیب دیدن نیروهای اصلاح‌طلب جامعه و روشنفکران به‌جز واکنش عاطفی کوچک‌ترین اقدامی نکرده است. دولت دارد به شکل‌های مختلف خود را توجیه و به ندیدن می‌زند. در شرایط فعلی هیچ‌یک از فعالان اصلاح‌طلب و کنشگران مدنی بار اضافی روی دوش دولت نگذاشته‌اند ولی دولت با کم‌توجهی بار سنگین حمایت از خود را روی دوش آنها گذاشته است. 

او همچنین می‌گوید: (دولت یازدهم) هوادارش را شناسایی نکرده و نمی‌داند با کدام باید ائتلاف کند و از کدام باید دوری کند.

اصغرزاده در ادامه گفت‌وگوی خود تصریح کرده است: شکست دولت نه تنها آقای روحانی که حتی اصلاح‌طلبان را هم دچار بحران و فروپاشی پشتوانه خواهد کرد...سعید حجاریان در جایی گفته بود «اگر اصلاح‌طلبان بشکنند، آقای روحانی خواهد شکست». من اما جایی گفتم اگر آقای روحانی بشکند، اصلاح‌طلبان هم خواهند شکست.

او در صحبت‌های خود تأکید می‌کند که «ستاد دولت ضعیف عمل می‌کند»!

 

*صحبت‌های آقای اصغرزاده در فحوای خود بیشتر یک مرثیه برای کم‌توجهی دولت یازدهم به برخی خواسته‌ها و تندروی‌های جریان سیاسی خاص است.

مرثیه‌ای که البته نخستین بار هم نیست که در کلام یک اصلاح‌طلب مبرّز مورد اشاره قرار می‌گیرد و قبل از او کسان دیگری از همین جریان نیز با اشاره به مسئله سهم اصلاح‌طلبان در دولت؛ درباب این بی‌توجهی‌های سیاسی روحانی داد سخن داده‌اند.

همچنین جریان خاص درباره مقولاتی مثل توافق به هر قیمتی در مذاکرات هسته‌ای، آزادی فتنه‌گران از حصر و دخالت دولت در انتخابات آتی، خواسته‌های صریح و البته نامعقولی را از دولت مطرح کرده‌اند که به نظر می‌رسد برخی بی‌حسّی‌های رئیس جمهور روحانی در این زمینه موجب اعتراض آنان شده است.

درباره نظر اصغرزاده مبنی بر اینکه شکست روحانی موجب فروپاشی اصلاح‌طلبان خواهد شد نیز باید اشاره کرد که این نظر یقیناً در واکنش به صحبت اخیر سعید حجاریان مبنی بر اینکه شکست روحانی، شکست اصلاح‌طلبان نیست! بیان شده است.

گزاره‌ای که قبل از اصغرزاده، مورد انتقاد صریح عباس عبدی نیز قرار گرفته بود و او طی مقاله‌ای که در روزنامه اعتماد منتشر کرد در این‌باره لب به انتقاد از حجاریان گشود.

عبدی اینطور تأکید کرد که نمی‌شود عده‌ای (اصلاح‌طلبان) خود را در پیروزی روحانی سهیم بدانند اما در هنگام شکست پای خود را کنار بکشند.

با تمام این تفاسیر اما به نظر می‌رسد قسمتی از تحلیل حجاریان صحیح باشد.

فی‌الواقع منهای اینکه جریان سیاسی خاص هرگز نخواهد توانست پای خود را از تبعات تصمیمات و نگرش‌های دولت بیرون بکشد و نظر حجاریان در این باره بیشتر یک آرزوست تا تحلیل درست! اما باید دانست که یقیناً سعید حجاریان نیز به سؤالات مهمی درباره دستاوردهای دولت و بخش‌های ملموس و غیر ملموس آن رسیده که تأمل در آنها او را به صحبت درباره شکست یا موفقیت دولت وا داشته است.

 

***

 

آتش مقاومت فلسطین خاموش نمی‌شود

این تصویر که سایت یاهو آنرا منتشر کرده مربوط به دستگیری یک جوان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی طی روزهای اخیر است.

علیرغم آنکه رژیم صهیونیستی تلاش گسترده‌ای را انجام می‌دهد تا اوضاع در مناطق اشغالی را آرام جلوه داده و جوانان فلسطینی ساکن این مناطق را بیگانه با فرهنگ مقاومت معرفی کند؛ اما روند تظاهرات، عملیات‌های استشهادی و اعتراضات گسترده علیه صهیونیست‌ها در این مناطق رو به فزونی غیر قابل انکاری گذاشته است.

چندی قبل بود که رسانه‌های بین‌المللی از افزایش روند پرتاب سنگ به سمت صهیونیست‌ها در این مناطق خبر دادند.

حمله به صهیونیست‌ها با سلاح سرد و با خودرو نیز شکل جدیدی از عملیات‌های استشهادی در مناطق اشغالی و سرزمین‌های کرانه باختری است.

به نظر می‌رسد این روند افزایشی، منبعث از مقاومت گروه‌های جهاد اسلامی و حماس بر صهیونیست‌ها در سه جنگ پیاپی در غزه و پیروزی های بزرگ حزب‌الله باشد.

رسانه‌های صهیونیستی تلاش می‌کنند تا تظاهرات جوانان فلسطینی را خالی از فرهنگ مقاومت، اسلام‌خواهی و آرمان‌خواهی معرفی کرده و آنها را بعنوان مشتی اعتراض مدنی جا بزنند اما رخدادهای صحنه از حقایق دیگری خبر می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که بزودی کرانه باختری و مناطق اشغالی را نیز همانند غزه، تسلیح خواهد کرد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول