اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وعده «حفتر» برای تصرف یک‌ماهه شهر «بنغازی» در شرق لیبی

فرمانده نیروهای نظامی حکومت «طبرق» در لیبی وعده داد ظرف یک ماه شهر «بنغازی» در شرق این کشور را تصرف خواهد کرد.

وعده «حفتر» برای تصرف یک‌ماهه شهر «بنغازی» در شرق لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای نظامی حکومت «طبرق» در لیبی که توسط پارلمان منحل این کشور به این سمت منصوب شده، وعده داد که ظرف یک ماه شهر «بنعازی»،‌ در شرق لیبی را تصرف خواهد کرد.

شهر بنغازی که در زمان انقلاب مردمی لیبی به پایتخت انقلاب این کشور معروف بود، شاهد ناآرامی‌ها و درگیری‌های شدید گروه‌های شبه نظامی با یکدیگر است.

پایگاه خبری الخلیج الجدید ضمن در ج این خبر افزود: حفتر که هفته گذشته به عنوان فرمانده کل نیروهای نظامی و ارتش لیبی وابسته به حکومت طبرق سوگند یاد کرد، تاکید نمود که عملیات بنغازی پیش از اواسط ماه آینده میلادی به پایان خواهد رسید.

گروه‌های شبه نظامی که در براندازی رژیم سرهنگ قذافی مشارکت داشتند و خود را انقلابیون می‌نامند، به همراه ارتش حکومت طرابلس از اکتبر گذشته با هدف تسلط کامل شهر بنغازی و باز پس گیری آن درگیر هستند.

ژوئیه گذشته درحالی بخش اعظم شهر بنغازی به دست گروه‌های شبه نظامی که خود را انقلابیون می‌نامند، افتاد که حضور و فعالیت گروه تروریستی تکفیری «داعش» نیز در این شهر مشاهده می‌شد که نبردهایی را علیه نیروهای حفتر انجام می‌دادند.

لیبی از زمان سرنگونی دیکتاتوری سرهنگ قذافی شاهد بحرانی سیاسی و امنیتی است و هیچ از دولت‌های روی کار آمده پس از انقلاب این کشور نتوانستند، امنیت و ثبات را در این کشور برقرار کنند.

مهمترین معضل لیبی گروه‌های شبه نظامی مسلحی است که در براندازی رژیم قذافی مشارکت داشتند، اما هم اکنون از تسلیم سلاح‌های خود به حکومت ممانعت می‌کنند و سودای رسیدن به قدرت را در سر می‌پرورانند.

انتهای پیام/ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول