اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

بیرانوند در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

فصل هفتم منشور ملل متحد، راهکار تعیین شده برای برخورد با کشورهای یاغی است

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: کاری نکنیم که نسل آینده در اثر کوتاهی ما بگوید ای کاش در برابر استکبار کمی مقاومت می‌کردید.

فصل هفتم منشور ملل متحد، راهکار تعیین شده برای برخورد با کشورهای یاغی است

بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست‌ خارجی خبرگزاری فارس درباره تصویب توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ذیل فصل هفتم منشور شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: فصل هفتم منشور ملل متحد راهکار قانونی تعیین شده از سوی قدرت‌های جهانی برای برخورد با کشورهای یاغی است در حالی که وزیر امور خارجه کشورمان با پیشنهاد خود به طرف مقابل این پیام را داده که ایران کشوری یاغی و مخل امنیت جهانی است که این پیشنهاد ظریف بی‌انصافی در حق جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: متاسفانه ساختار سازمان ملل با این قانون طوری تنظیم شده که به صورت خودکار بتواند با کشورهای ساختارشکن برخورد کند در حالی که ظاهراً برخی اعضای تیم مذاکره کننده ایران مفاهیم استکباری را به خوبی متوجه می‌شود.

بیرانوند اظهار داشت: زمانی که در مذاکرات اول ایران با آمریکا در بحث رهاسازی گروگان‌ها در الجزایر رئیس‌ تیم مذاکره‌کننده ایرانی از محل مذاکرات برمی‌گشت از مجلس شورای اسلامی برای تشکیل دیوان داوری مجوز می‌گیرد اما توافق صورت گرفته در همان زمان در اختیار بهزاد نبوی به عنوان رئیس تیم مذاکره‌کننده با آمریکایی‌ها قرار داشت ولی وی این موضوع را به مجلس و رئیس دولت وقت اعلام نمی‌کند که من با طرف مقابل توافق کرده‌ام.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به نظر می‌رسد که ظریف و تیم مذاکره‌کننده قول‌ها و وعده‌هایی را به تیم آمریکایی داده‌اند و هم‌اکنون هم اسیر آن قول‌ها هستند.

بیرانوند افزود: با توجه به خلف وعده‌های طرف مذاکره‌کننده و همچنین نزدیک به 100 تحریم جدید که بعد از توافق‌نامه اولیه توسط آمریکایی‌ها و اتحادیه اروپا علیه ایران تصویب شده ما هیچ ضرورتی نمی‌بینیم که ظریف به قول‌های غیررسمی خودش پایبند بماند.

وی گفت: به نظر می‌رسد که ظریف و تیم مذاکراتی ایران در مورد قول‌ها و وعده‌های داده شده‌اش به طرف مقابل با کسی هماهنگی نکرده و دست و پای بسته ظریف هم ناشی از این سخنان وی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: غربی‌ها به شدت محتاج به مذاکره برای توافق با ایران هستند.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها هیچ گزینه‌ جایگزینی در بحث تشدید تحریم‌ها و در بحث نظامی ندارند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: اگر روحانی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به توان داخلی اعتماد کند بهتر از این است که به دنبال سرابی باشند که غربی‌ها برای آنها تصویر کرده‌اند.

بیرانوند گفت: بهتر است که ظریف قول‌های داده شده به طرف مقابلش را زیر پا بگذارد تا خود و ما نفس راحتی بکشیم.

وی افزود: تصور کنیم که دو روستا دارای مشکلاتی با همدیگر هستند که براثر هیمنه دورغین کدخدای یکی از این روستاها بخشی از تأسیسات و خانه‌های روستای مقابل را تخریب کردند. آن وقت مذاکرات بعدی بر سر خانه‌هایی است که تخریب نشده است لذا باید دقت کنیم که خانه‌های بیشتری تخریب نشود.

نماینده مردم بروجرد تأکید کرد: اورانیوم 20 درصد به صورت رایگان به دست نیامده پس بهتر است برخی افراد بدانند که خون‌های جوانان این مملکت و همچنین میلیاردها تومان‌ هزینه برای آن صرف شده است و آن وقت آنها برای به دست آوردن رضایت کدخدای نامشروع اورانیوم 20 درصد را اکسید و دست خود را در مذاکرات بسته‌اند و قدرت چانه‌زنی خود را کم کرده‌‌اند.

وی اظهار داشت: مرکز غنی‌سازی فردو را برخی افراد فقط به این دلیل که آمریکایی‌ها نمی‌توانند آن را منهدم کنند و این منطقه باعث رنجش خاطر آنها شده است به حالت تحقیقاتی درآوده‌اند در حالی توجه نکرده‌اند که نسل‌های بعدی تصورشان از این اقدام چیست؟

بیرانوند گفت:‌ نسل‌های بعدی ایران در اثر برخی کوتاهی‌ها حتماً به ما خواهند گفت که ای کاش کمی مقاومت می‌کردید و از کف روی اقیانوس نمی‌ترسیدید و ای کاش مثل زمان جنگ ایستادگی می‌کردید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول