اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فارس گزارش می‌دهد

از حضور «فرانسوا اولاند» در نمایشگاه پاریس تا نشست‌های ادبی ایران+ عکس

«فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه از نمایشگاه کتاب پاریس بازدید کرد. ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

از حضور «فرانسوا اولاند» در نمایشگاه پاریس تا نشست‌های ادبی ایران+ عکس

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس چند روزی است که کار خود را با حضور ناشرانی از سراسر جهان در فرانسه آغاز کرده است که «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه نیز از آن بازدید کرد.

 

بر اساس این گزارش، در این نمایشگاه که امروز روز پایانی خود را سپری می‌کند برزیل مهمان ویژه است و غرفه این کشور با استقبال فراوان مواجه شد.

 

ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه حضور یافتند البته  برنامه‌هایی بدین واسطه از سوی موسسه نمایشگاه‌ها برای این نمایشگاه تدارک دیده شد.

 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس امسال روز‌های شلوغ و پر استقبالی را پشت سر گذاشت و روز گذشته نیز فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.

 

روز گذشته آهنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه هم با حضور در نمایشگاه از غرفه جمهوری اسلامی ایران و انتشارات شمع و مه دیدن کرد.

 

از روز جمعه 29 اسفندماه این نمایشگاه آغاز به کار کرد و تا امروز ادامه دارد، از ناشران ایرانی حاضر در این نمایشگاه می‌توان به حضور «شمع و مه» اشاره کرد، این ناشر اولین اثر تالیفی خود را به زبان فرانسوی درباره آرایه‌های هنری ایرانی اسلامی به قلم دکتر پاتریک رینگنبرگ محقق سوئیسی دانشگاه لوزان در نمایشگاه ارائه کرد که با استقبال هم مواجه شد.

 

البته یک نشست ادبی درباره شعر فارسی در حوزه خلیج فارس هم برگزار شد که موارد جالبی در ان مطرح گردید.

 

عصر امروز اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب پاریس از ساعت 15 به وقت محلی برگزار می‌شود.

در نمایشگاه 2015 که از 20 تا 23 مارس در حال برگزاری است، ناشرانی از 50 کشور دنیا حضور دارند. در نمایشگاه که هزار و 200 انتشاراتی در آن شرکت کرده اند، برای 4700 نویسنده روز امضا و 300 کنفرانس ترتیب داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول