اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ارسال کمک‌های کشنده به اوکراین را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۴۸ رأی موافق در مقابل ۴۸ رأی مخالف و ۳۶ رأی ممتنع، قطعنامه ارسال کمک‌های کشنده به اوکراین را به تصویب درآورد.

مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ارسال کمک‌های کشنده به اوکراین را تصویب کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نتایج نهایی جلسه رأی‌گیری دوشنبه شب (دیشب) مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که 348 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از قطعنامه ارسال کمک‌های کشنده به ارتش اوکراین حمایت و 48 نماینده دیگر با این طرح مخالفت کرده‌اند. 36 تن دیگر نیز به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

به نوشته پایگاه اسپوتنیک، در این قطعنامه نوشته شده بود: «تأکید می‌شود که مجلس نمایندگان آمریکا به شدت، رئیس‌جمهور را تشویق می‌کند که به صورت کامل و فوری از اختیاراتی که کنگره در اختیارش قرار می‌دهد برای ارائه سامانه‌های تسلیحات دفاعی کشنده به اوکراین استفاده کند تا توانمندی مردم اوکراین برای دفاع از حاکمیت ارضی در مقابل تهاجمات مداوم و بی‌دلیل فدراسیون روسیه را تقویت کند.»

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این لایحه توسط «الیوت انگل» عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شده بود.

اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون تنها پیشنهاد کمک‌های غیرکشنده و کمک به آموزش ارتش اوکراین را مطرح کرده بودند.

اوایل ماه جاری میلادی، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آرمیکا بسته کمکی 75 میلیون دلاری را برای «کی‌یف» تأیید کرد که این بسته شامل ارائه تجهیزاتی چون هواپیماهای بدون سرنشین و خودروهای زرهی می‌شد.

روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ارائه تسلیحات به کی‌یف تنها به تشدید بحران اوکراین کمک می‌کند و در تضاد با ادعاهای واشنگتن در زمینه تعهد این کشور به یک راه‌حل صلح‌آمیز برای ناآرامی‌های اوکراین خواهد بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول