اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف دامغان خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 9 بقعه دامغان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در 9 بقعه متبرکه شهرستان دامغان اجرا شد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 9 بقعه دامغان

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مرتضی میرکو عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام فاطمیه در شهرستان دامغان اجرا شد، اظهار کرد: طرح سوگواره یاس نبوی در 9 امامزاده و بقعه متبرکه، شاخص شهرستان دامغان همزمان با دیگر شهرستان‌های استان سمنان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح سوگواره یاس نبوی از دوم تا ششم فروردین‌ماه در امامزادگان و بقاع شاخص شهرستان دامغان اجرا خواهد شد، ادامه داد: این طرح همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع)، حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و دیگر بقاع شاخص شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان با بیان اینکه این اداره ویژه‌برنامه‌های مختلفی در این طرح برگزار می‌کند، افزود: از جمله این ویژه‌برنامه‌ها می‌توان به آشنایی با سیره و روش زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم دسته‌کشی از امامزادگان جعفر و محمد (ع) به سمت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) و... اشاره کرد.

میرکو تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در طرح سوگواره یاس نبوی توسط روحانیون و مبلغین برای مردم و مسافران زائران تشریح خواهد شد.

وی همچنین گفت: ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی مردم با سیره اهل‌بیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) از اهداف ویژه این طرح خواهد بود که امیدواریم با اجرای هرچه بهتر آن به این اهداف برسیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دامغان اظهار کرد: یکی از نکات برجسته این طرح حضور زائران امام رضا (ع) از سراسر کشور است که امیدواریم با اجرای این طرح، زمینه زیارت باکیفیت امام رضا (ع) ایجاد شود.

انتهای پیام/2249/ط20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول