اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار «بلر» به اتحادیه اروپا نسبت به روی کارآمدن دوباره محافظه‌کاران در انگلیس

نخست وزیر اسبق انگلیس با حمایت از رهبر کنونی حزب کارگر، نسبت به انتخاب نخست‌وزیر محافظه‌کار به اتحادیه اروپا هشدار داد.

هشدار «بلر» به اتحادیه اروپا نسبت به روی کارآمدن دوباره محافظه‌کاران در انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ماه مانده به برگزاری انتخابات سراسری پارلمان انگلیس، «تونی بلر» رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس با پیوستن به کمپین انتخاباتی، از «اد میلیبند» رهبر کنونی حزب کارگر اعلام حمایت کرد.

به نوشته گاردین، امروز (سه‌شنبه) تونی بلر به کمپین تبلیغاتی میلیبند ملحق می‌شود تا از رهبر کنونی حزب کارگر در رقابت با «دیوید کامرون» رهبر حزب محافظه‌کار و نخست وزیر کنونی انگلیس حمایت کند. وی هم‌چنین به اروپا هشدار داده است اگر حزب محافظه‌کار بار دیگر در انگلیس به قدرت برسد، اروپا شاهد ناآرامی خواهد بود که بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه است.

بلر که زمانی رهبری حزب کارگر را بر عهده داشت و سه دوره پیروز رقابت‌های انتخاباتی شده بود، اد میلیبند را به عنوان رهبری واقعی برای اتحادیه اروپا تحسین کرده و با الحاق به کمپین انتخاباتی از مردم دعوت می‌کند به اد میلیبند رای دهند.

مردم انگلیس در طول سال‌های اخیر خواستار خروج این کشور از اتحادیه اروپا و هم‌چنین تحدید مهاجرت‌ها از دیگر کشورهای ناحیه یورو به انگلیس بوده‌اند. از سوی دیگر حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) که خواستار استقلال بریتانیا از دیگر کشورهای اتحادیه اروپاست در طول سال گذشته توانست برای اولین بار در تاریخ حزبی‌اش دو کرسی محلی در پارلمان انگلیس به دست آورد. در همین راستا و برای جذب آرای بیشتر، کامرون از مدت‌ها پیش وعده داده بود در صورت روی کار آمدن یک دولت محافظه‌کار دیگر همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا را در سال 2017 میلادی برگزار خواهد کرد.

حزب کارگر در مخالفت با این تصمیم نسبت به جدایی انگلیس از اروپا هشدار می‌دهد. تونی بلر هم با هشدار به اتحادیه اروپا گفته است در صورت جدایی انگلیس از این اتحادیه، هرج و مرجی در اروپا به جریان خواهد افتاد که بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

بریتانیا دقیقا یک ماه دیگر، روز هفتم ما می، شاهد برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود. هفته گذشته نخست وزیر انگلیس درخواست انحلال پارلمان را به ملکه بریتانیا ارائه و با دستور ملکه مجلس عوام رسما منحل شد که در پی آن رقابت‌های انتخاباتی احزاب سیاسی آغاز شد.

بر اساس نظرسنجی‌ها تا کنون دو حزب اصلی انگلیس یعنی احزاب محافظه‌کار و کارگر در رقابتی نزدیک بیشترین آرا را کسب کرده‌اند. احزاب سیاسی دیگر از جمله حزب لیبرال دموکرات و حزب یوکیپ به همراه احزاب سیاسی کوچکتر در مقایسه با دوره‌های قبلی رشد قابل توجهی در کسب محبوبیت داشته‌اند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول