اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای حفظ بافت تاریخی و فرهنگی شیراز؛

طرح تفصیلی شیراز بازنگری می‌شود

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: طرح تفصیلی شیراز در راستای حفظ بافت تاریخی و فرهنگی این شهر در حال بازنگری است.

طرح تفصیلی شیراز بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم قزلباش بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال رقم قابل‌ توجهی اختصاص‌ یافته است تا تمام آثار تاریخی استان فارس دارای تابلوی شناسایی شود.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خاطرنشان کرد: من معتقدم که همگان باید در مرمت آثار تاریخی مداخله کنند و به همین سبب تصمیم گرفتیم بخشی از فعالیت‌های میراث فرهنگی را با شهرداری به‌صورت مشترک انجام دهیم.

وی افزود: قرار است مجموعه‌های تاریخی برم‌دلک، قصر ابونصر و سعدیه با پشتیبانی مالی و فنی شهرداری و نظارت میراث فرهنگی امسال احیا شود.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: طرح تفصیلی شیراز در راستای حفظ بافت تاریخی و فرهنگی این شهر در حال بازنگری است.

قزلباش در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه برخی مخربان آثار تاریخی از سر ناآگاهی سنگ‌قبرهای قدیمی را نیز تراشیده‌اند، افزود: اگر چه برخی از سارقان آثار تاریخی، در کار خود تخصص دارند اما تعداد بسیاری نیز متوهم هستند و تصور می‌کنند در بقاع مذهبی طلا و جواهرات دفن شده است در صورتی‌ که نمی‌دانند هیچ مسلمانی با زیورآلات به خاک سپرده نمی‌شود.

*تفاهم اساسی با شهرداری

مسئول فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز در این نشست خبری اظهار داشت: با شهرداری شیراز به تفاهم‌های اساسی رسیده‌ایم و شورای شهر شیراز برای ساماندهی آثار تاریخی برم‌دلک و قصر ابونصر هرکدام 3 میلیارد تومان اعتبار را مصوب کرده است.

سیامک نصیری افزود: پیشنهاد میراث فرهنگی این است که قصر ابونصر به سایت موزه باستان‌شناسی تبدیل تا این مجموعه باستانی برای ورود گردشگران احیا شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 866 اثر تاریخی در استان فارس به ثبت رسیده است، یادآور شد: فقط در بافت قدیم شیراز 200 خانه تاریخی وجود دارد.

انتهای پیام/2448/ط20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول