اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله اراکی:

رجوع به سبک زندگی فاطمی کلید حل مشکلات امروز است

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم رجوع هرچه بیشتر به سنت حسنه فاطمی در الگوسازی سبک زندگی تاکید کرد.

رجوع به سبک زندگی فاطمی کلید حل مشکلات امروز است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر «حوزه»، آیت‌الله محسن اراکی در جشن شعر فاطمی «بانوی مهر» که با حضور شاعران مذهبی و آیینی در بنیاد علوم اسلامی اسراء برگزار شد، با اشاره به اهمیت بازشناسی جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: با تمام توصیفاتی که خداوند و قرآن کریم از پیامبر اکرم (ص) به عمل آورده‌اند باید گفت که حضرت زهرا (س) در واقع حلقه وصل بیت حضرت رسول(ص) بودند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) جایگاهی بس عظیم در نظام خلقت دارد و به همین دلیل هیچ بزرگی چون امام علی(ع) را توان و یارای همراهی با حضرت در زندگی نبود.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: تنها ازدواجی که به نص کلام رسول اکرم (ص) در آسمان‌ها منعقد شده است، ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) بوده است.

وی با ذکر اینکه خانه حضرت زهرا (س) خانه ذکر الهی است، یادآور شد: این ذکر فقط از خداوند بر می‌خیزد و خداوند خانه حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) راه بهترین خانه در دنیا قرار داده‌اند.

آیت‌الله اراکی خاطرنشان کرد: امروز بیش از پیش به معارف حضرت زهرا (س) نیاز داریم تا راه حلی برای بازشدن همه بن بست‌هایی که در آن قرار می‌گیریم، بیابیم.

وی در ادامه با اشاره به نقش شعر و شاعری برای اهل بیت (ع) اظهار کرد: در روایات اهل بیت (ع) ارزش زیادی برای شاعرانی که در مدح اهل بیت (ع) شعر می‌گویند آمده است و این شاعران بدون شک پاداشی بزرگ نزد ائمه اطهار (ع) دارند زیرا مردم را با ابعاد وجودی این بزرگان آشنا می‌کنند.

رئیس مجمع تقریب، بهترین نوع زندگی برای هرانسانی را زندگی با ذکر و یاد خداوند دانست و بیان کرد: در برابر زندگی غفلت قرار دارد و پیامبر اسلام جان و معنای حقیقی زندگی با ذکر و یاد هستند و خانه ایشان محل ذکر خداوند است و حضرت زهرا (س)در این خانه ذکر جایگاهی ویژه و کلیدی دارند.

انتهای پیام/2258/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول