به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، انوشیروان کرمانینژاد اظهار داشت: نرم استاندارد حضور نیروهای آتشنشانی در حوادث در کلانشهرها زیر پنج دقیقه است و این نشان میدهد که سازمان آتشنشانی شهر تبریز با وجود ترافیک در کلانشهر عملکرد خوبی داشته است.
وی مزاحمتهای تلفنی به سامانه 125 را بسیار زیاد دانست و گفت: روزانه یک هزار و 200 تماس با سامانه 125 انجام میشود که از این تعداد تنها 10 تماس صحت دارد.
کرمانینژاد با اشاره به اینکه هر لحظه بیم آن میرود که هرکدام از آتشنشانان جان خود را از دست بدهند، اظهار داشت: تاکنون بسیاری از آتشنشانان در حین عملیات برای نجات جان شهروندان جان خود را از دست دادهاند.
وی تصریح کرد: مواجه شدن با انواع خطرها، مشکلات، موانع و مواد سمی از جمله مخاطراتی است که آتشنشانان را در طول 30 سال خدمت تهدید میکنند؛ ضمن اینکه این افراد با فرارسیدن دوران بازنشستگی دچار مشکلات جسمی میشوند.
کرمانینژاد ادامه داد: تاکنون چندین محور جزو سیاستهای اصلی سازمان آتشنشانی بوده است که از مهمترین محورها میتوان به افزایش سطح رضایتمندی کارکنان، ارتقای توان عملیاتی سازمان، ارتقای طرح علمی و مهارت کارکنان اشاره کرد که در نهایت همه این محورها منجر به سطح رضایتمندی در جامعه میشود.
افزایش 3 ایستگاه جدید آتشنشانی در تبریز
وی تصریح کرد: ارتقای توان عملیاتی ایستگاهها و توسعه ایستگاهها از جمله اهداف سازمان آتشنشانی بوده که در حال حاضر 20 ایستگاه در شهر تبریز فعال است که بنا داریم تا پایان سال با افزودن 3 ایستگاه این تعداد را به 23 ایستگاه برسانیم.
کرمانینژاد افزود: توسعه خودروها و تجهیزات آتشنشانی به منظور افزایش توان و حضور در عملیاتها بخش دیگری از برنامههای سازمان آتشنشانی است که در این بخش بنا داریم از ظرفیت خودروها برای مهار سریعتر حریقها در سطح تبریز استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم بالابری 55 متری به ناوگان خودرویی آتشنشانی بیافزاییم.
جذب 150 آتشنشان در خرداد ماه
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: در بخش توسعه نیروی انسانی نیز با برگزاری آزمونی در خرداد ماه سالجاری 150 نفر به تفکیک 50 نفر راننده سنگین و 100 نفر آتشنشان به نیروهای انسانی در سازمان آتشنشانی اضافه خواهند شد.
کرمانینژاد تاکید کرد: سازمان آتشنشانی یک سازمان کاملا تخصصی است و برنامهریزی آموزشی در بخش پیشگیری در این سازمان قابل تامل است.
وی ادامه داد: در بحث آموزش شهروندی که یکی از راههای آموزش پیشگیری است از طریق برنامههایی همچون برنامه تلویزیونی شهریمیز، چاپ بروشور و کتابچهها تا حد امکان پیشروی چشمگیری داشتهایم.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز ادامه داد: توسعه مجموعههای ورزشی ویژه آتشنشانان مورد توجه بوده است تا با انجام ورزشهای متنوع روحیه سالم آتشنشان حفظ شود.
کرمانینژاد خاطرنشان کرد: ارتقای سطح علمی کارکنان نیز از دیگر مسائل مهم در سازمان محسوب میشود که در همین زمینه مرکز علمی کاربردی آتشنشانی با 7 سال سابقه در حال فعالیت است و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشتههای آتشنشانی دانشجو میپذیرد.
493 نفر مصدوم و 78 نفر کشته شدند
وی اظهار داشت: در سال گذشته آمار مصدومان 493 نفر بود که از این تعداد 14 نفر آتشنشان بودند و متاسفانه 78 نفر آتشنشان نیز جان خود را از دست دادهاند.
به گفته مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با تدابیری که اندیشیده شده میانگین زمان حضور نیروهای آتشنشانی در حوادث کاهش یافته است و حداکثر در 3 دقیقه و 36 ثانیه نیروهای آتشنشان در محل حادثه حاضر میشوند.
انتهای پیام/60002/ع/چ3000