اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

رشد 24 درصدی اقامت گردشگران در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در تعطیلات نوروز امسال بیش‌ از یک‌ میلیون و 500 هزار نفر در محل‌های اقامتی استان اسکان یافتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

رشد 24 درصدی اقامت گردشگران در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسن رمضانی بعدازظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 100 درصدی ورودی گردشگران خارجی به استان در سال جاری اظهار کرد: در تعطیلات نوروز امسال خراسان جنوبی میزبان 3 میلیون و 37 هزار نفر گردشگر بوده است.

وی به آمار اقامت گردشگران در استان طی تعطیلات نوروز امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت بیش‌ از یک‌ میلیون و 500 هزار نفر در محل‌های اقامتی استان شامل هتل‌ها، مهمانسراها، مهمان‌پذیرها، کمپ‌های اقامتی و مدارس اقامت داشتند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به مجتمع‌های بین‌راهی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 30 مجتمع در محورهای مواصلاتی استان ساخته شده که 70 درصد آنها آماده افتتاح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در ایام نوروز طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در 42 بقعه متبرکه استان اجرا شد.

حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها حدود یک‌ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: در مدت اجرای این طرح‌ها یک‌ میلیون و 135 هزار و 499 نفر از مزایا و خدمات ارائه شده بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های اداره اوقاف در ایام نوروز برپایی خیمه‌های معرفت در محل بقاع متبرکه بود، افزود: حدود 120 هزار و 300 نفر از خدمات ارائه شده در خیمه‌های معرفت که در 28 بقعه متبرکه استان برپا شده بود، بهره‌مند شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال حدود 133 هزار نفر در محل بقاع متبرکه استان اسکان داده شدند.

گرایلی با بیان اینکه از آغاز سال جاری 20 وقف جدید به جمع موقوفات استان اضافه شده است، گفت: ارزش این موقوفات بیش‌ از 50 میلیارد ریال بوده است.

وی از افتتاح موقوفه باغ و عمارت شوکت‌آباد در بیرجند خبر داد و خاطرنشان کرد: این موقوفه 13 رجب افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/69027/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول