اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

۳۳ سال پیش در چنین روزی

از مقاومت تا سازش با آمریکا

موسوی نخست وزیر: ما به عنوان نمایندگان شما مردم غیور هیچ مصالحه ای با آمریکای سلطه گر و کسانی که دستشان به خون عزیزان ما آلوده است نخواهیم کرد.

از مقاومت تا سازش با آمریکا

رخدادهای 11 اردیبهشت 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور:  کارگران و همه ملت ایران دریافته اند که تولید داخلى و کار و ابتکار سازنده ،  مهمترین عاملى است که استقلال کامل اقتصادى و سیاسى را نصیب ملت ایران می کند .

 

  • آخرین خبرهای رسیده از عملیات بیت المقدس که از بامداد دیروز آغاز شده است حاکیست نیروهای ایران تا 7 کیلومتری خرمشهر پیشروی کرده اند و در آستانه ورود به خرمشهر می باشند .

 

  • آیت الله منتظری: مناسب است روز بزرگ 15 شعبان را که سالگرد میلاد با عظمت امام زمان است روز جهانی مستضعفین نامگذاری شود .

 

  • ما به عنوان نمایندگان شما مردم غیور هیچ مصالحه ای با آمریکای سلطه گر و کسانی که دستشان به خون عزیزان ما آلوده است نخواهیم کرد.

آیت الله خامنه ای : تولید داخلی مهمترین عامل استقلال کامل اقتصادی و سیاسی

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز کارگر تاکید کردند «ساعات کار ، لحظات عبادت و ادای دین به شهیدان و محرومان است»

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است :  اینک بحمدالله کارگران و همه ملت ایران دریافته اند که تولید داخلى و کار و ابتکار سازنده ،  مهمترین عاملى است که استقلال کامل اقتصادى و سیاسى را نصیب ملت ایران کرده و سایه ى شوم قدرتمندان خارجى را بکلى از این مرز و بوم زائل خواهد ساخت و این همان درک صحیحى است که ارزش و نیز مسئولیت کارگران را مشخص و برجسته مى سازد .

توصیه آیت الله خامنه ای به کارگران

ایشان در بخش دیگری از پیام خود تصریح کردند : به همه ى برادران و خواهران کارگر سفارش میکنم که به جبران ظلمى که رژیم گذشته نسبت به کارگران روا داشته و آنان را از آموزش کافى و کسب دانشهاى لازم محروم ساخته است کمر همت ببندند . در جمهورى اسلامى درجه ى آگاهى مکتبى ،  دانش اجتماعى ،  آموزش فنى و سطح فرهنگ کارگران باید متناسب با شأن و منزلت انسانى آنان باشد و براى تحقق کامل این امر همه ى سازمانهاى دولتى و نهادهاى انقلابى مخصوصا دستگاههاى آموزشى و تبلیغى موظفند وظایف خود را در این زمینه به نحوى مؤثر و قاطع انجام داده و بالا بردن سطح دانش و فرهنگ و مهارت و بینش اسلامى کارگران را در برنامه کار خود قرار دهند .

کارگاه مهمترین سنگر مبارزه کارگران با دشمنان

آیت الله خامنه ای افزودند : کارگاه مهمترین سنگر مبارزه کارگران با دشمنان اسلام و انقلاب است ،  سلاح کارگران کار آنان است که از این سلاح باید براى تداوم انقلاب ،  گسستن کامل زنجیر وابستگى و در نهایت کسب استقلال اقتصادى استفاده شود .  کارگران باید با افزایش تولید و بهبود کیفیت آن و با تلاش مستمر در جهت خود بسندگى صنعتى ،  میهن اسلامى را از بیگانگان بى نیاز کنند و من اطمینان دارم که کارگران بر انجام اینکار قادرند .

ایشان تاکید کردند :  ساعات کار در کارگاهها و کارخانه ها لحظات عبادت ،  ساعات اداى دین به شهیدان و محرومان و مستضعفان جامعه است و هدر دادن هر لحظه از ساعات کار تجاوز به حقوق محرومان و بى حرمتى به خون شهیدان است . کارگران متعهد و مؤمن باید با هوشیارى کامل از حقوق جامعه اسلامى در محل کار خویش پاسدارى کنند .(1)

رزمندگان اسلام در آستانه ورود پیروزمندانه به خرمشهر

آخرین خبرهای رسیده از عملیات بیت المقدس که از بامداد دیروز آغاز شده است حاکیست پیشروی رزمندگان اسلام بر روی هدف های تعیین شده عملیات همچنان ادامه دارد . نیروهای ایران تا 7 کیلومتری خرمشهر پیشروی کرده اند و در آستانه ورود به خرمشهر می باشند .

گزارش دیگری نیز حاکیست پادگان حمید که از مهم ترین مواضع استراتژیک در جبهه جنوب است و قوای رو به زوال صدام در آن مستقر هستند همچنان در محاصره رزمندگان کشورمان است و مقاومت متجاوزان عراقی همچنان ادامه دارد و تاکنون خسارات و تلفات سنگینی بر آنان وارد شده است .

خبر دیگر این که بر اساس گزارش خبرنگاران از جبهه های نبرد شمار اسرای تخلیه شده عملیات دیروز از مرز سه هزار تن گذشته است . بر اساس همین گزارش رزمندگان کشورمان در نبرد دیروز خود موفق شدند علاوه بر آزاد سازی بیش از 800 کیلومتر مربع از میهن اسلامی جاده اهواز – خرمشهر را در اختیار بگیرند و عملیات کماکان ادامه دارد . (2) خبر دیگر این که در یک حمله مشترک سپاهیان و ارتش جمهوری اسلامی خطوط دفاعی دشمن در منطقه میمک شکسته شد و تعداد زیادی از صدامیان به هلاکت رسیدند . (3)

نیمه شعبان روز جهانی مستضعفین اعلام شد

پیش از ظهر دیروز اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به اتفاق وزیر ارشاد اسلامی در قم با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار آیت الله منتظری پس از تاکید بر لزوم گسترش و غنی نمودن تبلیغات اسلامی بخصوص در بعد خارجی آن اظهار داشتند : از آن جا که انقلاب اسلامی یکی از اهدافش نجات مستضعفین جهان می باشد مناسب است روز بزرگ 15 شعبان را که سالگرد میلاد با عظمت امام زمان است روز جهانی مستضعفین نامگذاری شود .(4)

میرحسین موسوی : هیچ گونه مصالحه ای با آمریکا نخواهیم کرد

بعد از ظهر روز پنجشنبه به مناسبت چهلمین روز عملیات فتح المبین و اولین سالگرد شهدای فاتح گرانقدر بازی دراز در مراسمی که از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید برگزار شد میرحسین موسوی نخست وزیر در پیامی تاکید کرد : هیچ گونه مصالحه ای با آمریکا نخواهیم داشت .

نیازی به مطالعه اقدامات موسوی و دوستانش در فتنه 88 و سخنان آنان نیست تنها کافی است که بیانیه های حمایت آمیز سران کاخ سفید در سال 88 و پس از آن را مرور کنیم که بدانیم انسان ها چه اندازه تغییر کرده اند .

در بخشی از این پیام آمده است : دولت جمهوری اسلامی هیچ گونه سازشی با تجاوزگران و جنایتکاران نخواهد کرد ، تا زمانی که متجاوز به شرایط ملت به پا خواسته ما تمکین ننموده ما به عنوان نمایندگان شما مردم غیور هیچ مصالحه ای با آمریکای سلطه گر و کسانی که دستشان به خون عزیزان ما آلوده است نخواهیم کرد . (5)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 11 اردیبهشت 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 11 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 11 اردیبهشت 1361 ، صفحه 10
کیهان ، 11 اردیبهشت 1361 ، صفحه 14
جمهوری اسلامی  ، 11 اردیبهشت 1361 ، صفحه 10 ، موسوی در پیام خود تاکید کرده بود که هرگز با آمریکای جهانخوار و سلطه گر مصالحه نخواهد کرد و در فتنه 88 او به امید اول آمریکا برای سلطه دائمی بر ایران بدل شد و چه تلخ است وقتی تاریخ داوری می کند و دیروز و امروز انسان ها را در مقابل هم قرار می دهد ؛ چه تلخ است کسی که دیروز می گفت هرگز با آمریکا مصالحه نخواهد کرد فردا روزی در خط مقدم مطامع سلطه جویانه آمریکا برای تسلط بر ایران به سربازی از جان گذشته بدل شود ...نیازی به مطالعه اقدامات موسوی و دوستانش در فتنه 88 و سخنان آنان نیست تنها کافی است که بیانیه های حمایت آمیز سران کاخ سفید در سال 88 و پس از آن را مرور کنیم که بدانیم انسان ها چه اندازه تغییر کرده اند .

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول