اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

سد گنجگاه بازسازی شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با هدف بهره‌برداری از سدهای موجود، ایستگاه پمپاژ و سد گنجگاه در کوثر بازسازی شد.

سد گنجگاه بازسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، داود نجفیان در جریان بازدید از پروژه‌های حوزه آب شهر کوثر اظهار کرد: همچنان تاکیدمان بر مدیریت منابع آب و افزایش بهره‌وری در استفاده از این منابع در بخش کشاورزی و شرب است که با توجه به شرایط اقلیمی باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی اهمیت بهره‌برداری از منابع آب به ویژه سدها را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش بر این است تا از سدها و مجموعه‌ شبکه بهره‌برداری از آن به خوبی صیانت شده و در بهره‌گیری از آنها موارد ایمنی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به منظور بهره‌برداری بهینه از آب‌های سطحی شهرستان کوثر ایستگاه پمپاژ و سد گنجگاه بازسازی شد.  

نجفیان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ایستگاه پمپاژ در سال‌های گذشته احداث شده بود و عملاً به واسطه عدم نگهداری صحیح در سال‌های گذشته از حیز انتفاع خارج شده بود که با تلاش شرکت آب منطقه‌ای اردبیل پمپ‌های ایستگاه پمپاژ بازسازی و تعمیر اساسی شد و علاوه بر آن برای تخلیه رسوب آن اقدام لازم برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: سد گنجگاه در حال حاضر از طریق این ایستگاه به طور کامل آبگیری شده و اراضی پایاب خود در سال‌های جاری را تأمین آب می‌کند که در قالب طرح شبکه گیوی افزایش ارتفاع و افزایش حجم مخزن برای ذخیره آب زیاد و توسعه اراضی پایاب در دستور کار است.

در این بازدید معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با بازدید از ایستگاه پمپاژ و اقدامات صورت گرفته اظهار امیدواری کرد: با افزایش حجم مخزن سد رونق و توسعه کشاورزی در روستای گنجگاه بیش از پیش انجام گرفته و کشاورزان از این نعمت بهره لازم را ببرند.

علی آذرنژاد از اقدامات صورت گرفته برای ایستگاه پمپاژ و سد گنجگاه اظهار رضایت کرده و برای تسریع در افزایش حجم مخزن سد در قالب شبکه گیوی تاکید کرد.

انتهای پیام/62004/گ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول