اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای زکات فردوس خبر داد

جمع‌آوری 475 میلیون تومان زکات در فردوس

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری 475 میلیون و 361 هزار تومان زکات سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 475 میلیون تومان زکات در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علیرضا پاکدل ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان فردوس اظهار کرد: طرح شجره طیبه که از چند سال گذشته در شهرستان فردوس در حال اجرا است هر ساله با استقبال بیشتر کشاورزان شهرستان مواجه و درختان زیادی به این طرح اهدا می‌شود.

وی گفت: اگرچه پرداخت زکات فریضه‌ای هم‌تراز با نماز مطرح شده است اما هنوز هم چندان مورد توجه مردم قرار نمی‌گیرد و بسیاری از کشاورزان و دامداران از آن غافل هستند.

دبیر ستاد احیای زکات فردوس از جمع‌آوری 475 میلیون و 361 هزار تومان زکات طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: زکات جمع‌آوری شده در سال 93 از رشد مطلوبی نسبت به سال 92 برخوردار بود و در پایان سال گذشته نیز مبلغ 12 میلیون و 475 هزار تومان تشویقی زکات به ستاد زکات شهرستان فردوس پرداخت شد.

پاکدل تصریح کرد: از مبلغ 12 میلیون و 475 هزار تومان تشویقی زکات توسط دولت، مبلغ پنج میلیون تومان به روستای چاهنو، چهار میلیون تومان به مسجد حضرت رقیه(س)، دو میلیون تومان به مسجدجامع اسلامیه، یک میلیون تومان به روستای فریدونی و 470 هزار تومان نیز به دانشجویان محروم دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یافت.

امام جمعه و رئیس ستاد احیای زکات فردوس نیز پرداخت زکات را سبب خاموش شدن غضب الهی دانست و یادآور شد: اگر زکات همان طور که اسلام دستور داده پرداخت شود دیگر در جامعه فقیری وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی گفت: مودیان زکات گاهی در کار خود تعلل می‌کنند و آنطور که باید در ارتباط با جمع‌آوری زکات دقت کافی را ندارند و این سبب شده که فریضه زکات جایگاه واقعی خود را نداشته باشد.

وی افزود: در شهرستان فردوس، ستاد احیای زکات فعال و اقدامات مناسبی را در طول سال گذشته انجام داده است که باید این اقدامات در سال جاری نیز ادامه و برای ریشه‌کنی فقر از جامعه، با ترویج فرهنگ زکات در مناطق عشایری و روستایی، زکات بیشتری جمع‌آوری و بین فقرا و نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام/69007/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول