اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای زکات ‌مطرح شد

تاکید امام جمعه باشت بر تشویق مردم ‌برای پرداخت زکات

امام جمعه باشت از برگزاری همایش بزرگ زکات با حضور نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در باشت خبر داد و بر تشویق مردم ‌برای پرداخت زکات تاکید کرد.

تاکید امام جمعه باشت بر تشویق مردم ‌برای پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز جلسه شورای زکات شهرستان با حضور امام جمعه، فرماندار و سایر اعضای این شورا در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

امام جمعه باشت در این نشست با اشاره به اینکه فرهنگ زکات باید در جامعه نهادینه شود، گفت: زکات یکی از فروعات دین اسلام بوده که خداوند متعال در کنار فریضه بزرگ نماز از آن یاد کرده است.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم ‌عبودی با بیان اینکه یاد کردن فریضه زکات در کنار واجبی چون نماز بیانگر اهمیت و جایگاه این مهم است و با اشاره به اینکه دین تنها در عبادت خلاصه نمی‌شود، افزود: دین اسلام مجموعه قوانینی است که با قرار‌گیری در کنار هم راه سعادت بشر را هموار کرده و یکی از این قوانین و شرایط موجود در دین کمک به نیازمندان با انفاق از اموال خود در قالب زکات و خمس است.

وی همچنین از اقدامات ارزشمند شورای زکات در سطح استان به‌ویژه در شهرستان باشت خبر داد و یادآور شد: طی چند سال اخیر به همت مسئولان و با تلاش‌های انجام شده از سوی آنها با ایجاد ارتباط با کشاورزان و تشویق آن‌ها در راستای پرداخت زکات اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که حاصل آن اعتماد بین مردم و مسئولان بوده است.

این استاد حوزه تصریح کرد: کمیته امداد باشت نیز در این خصوص طی سال‌های اخیر موفق به کسب رتبه‌های برتر استانی شده که قابل تحسین است.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه فصل برداشت هستیم، خاطرنشان کرد: مسئولان و اعضای شورای زکات باید در این ایام با ایجاد آگاهی میان مردم به خصوص کشاورزان سعی بر تشویق مردم مبنی‌بر پرداخت زکات کنند.

رئیس شورای زکات شهرستان باشت با اشاره به برگزاری همایش بزرگ زکات، افزود: این همایش 24 اردیبهشت‌ماه ساعت 10 صبح در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82017/الف/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول