اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله کعبی:

یکی از مولفه‌های تامین اجتماعی، کمک به نیازمندان است/زکات، فقر را در جامعه از بین می‌برد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مولفه‌های مربوط به تامین اجتماعی، کمک به نیازمندان است.

یکی از مولفه‌های تامین اجتماعی، کمک به نیازمندان است/زکات، فقر را در جامعه از بین می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، آیت‌الله عباس کعبی ظهر امروز در همایش زکات این شهرستان با بیان اینکه اسلام یک نظام است اظهار کرد: هدف نظام اسلامی، رشد مادی و معنوی و رسیدن است که به کمال خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه دولت، ملت و... در کنار رهبری الهی، آموزه‌های نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد افزود: ایمان، عمل صالح، زکات و... اجزایی است که در کنار جامعه، خانواده، ادارات و... به شکل یک سیستم اثرگذار در هم در آمده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تامین اجتماعی ماهیت اسلامی دارد خاطرنشان کرد: در اسلام توجه کردن و تامین اجتماعی یک امر عمومی دانسته شده است ولی در کشورهای لیبرال این امر به‌صورت دولتی صورت می‌گیرد.

کعبی اضافه کرد: یکی از مولفه‌های مربوط به تامین اجتماعی، کمک به نیازمندان است و این کار ارزشی در کشورهای غیراسلامی جایگاهی ندارد، ولی اسلام یک نگاه جدی به کمک و یاری کردن نیازمندان دارد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخه‌های نظام اسلامی که امام خمینی(ره) آن را بنیانگذاری کرد رسیدگی به مستضعفین است ادامه داد: هدف از پرداختن به مبحث زکات، از بین بردن فقر در جامعه است و بدون شک پیامبر اسلام اگر می‌دانستند که با زکات مشکلات نیازمندان رفع نمی‌شود، به آن نپرداخته و راه دیگری را معرفی می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: شعاع افراد زکات دهنده باید بیشتر و توزیع زکات باید بهینه شود و برای انجام این کار، باید متناسب با نیاز مردم نیازمند و زمانه به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه زکات باعث برکت زندگی می‌شود، افزود: اگر در یک جامعه زکات کفاف رفع مشکلات نیازمندان را ندهد باید از ثروتمندان کمک گرفته شود.

کعبی زکات را عامل بیمه شدن جان و زندگی هر فرد و خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه مردم به دادن زکات بیشتر شده است و امام جمعه هر شهر با توجه به شناخت نیازمندان و فقرای یک شهر، مسئول ستاد زکات هر شهرستان به حساب می‌آید تا به این مساله بهتر رسیدگی کند.

وی با پیشنهاد تشکیل کمیته‌های مربوط به زکات و رفع محرومیت در هر منطقه خاطرنشان کرد: اعضای این کمیته‌ها با شناخت مشکلات روستا یا منطقه خود، هزینه زکات جمع آوری شده را برای رفع آن به‌کار بگیرند تا از این طریق توجه مردم به بحث پرداختن زکات بیشتر شود.

کعبی در پایان با بیان اینکه در بحث پرداخت زکات نباید سخت گرفت و مسئولان این طرح باید به نرمی برخورد کنند گفت: مسئولان ادارات مربوط به کشاورزی، با توجه و همکاری بیشتر یا کشاورزان باعث افزایش زکات در منطقه شوند.

انتهای پیام/72026/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول