اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پورمعین در گفت‌وگو با فارس:

خادمان قرآن دیگر سلیقه‌ای انتخاب نمی‌شوند/ ۳ ویژگی مهم خادمان قرآن

دبیر انجمن خادمان قرآن با اشاره به انتخاب سلیقه‌ای خادمان قرآنی در سال‌های گذشته، از تغییر آیین‌نامه انتخاب این افراد خبر داد و گفت: «خدمت»، «تخصص» و‌ «علاقه‌مندی» سه رکن مهم در انتخاب خادمان قرآن امسال است.

خادمان قرآن دیگر سلیقه‌ای انتخاب نمی‌شوند/ ۳ ویژگی مهم خادمان قرآن

«محمدرضا پورمعین» دبیر انجمن خادمان قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از تغییر آیین‌نامه انتخاب خادمان قرآن خبر داد و گفت: در دوره‌های گذشته خادمان قرآن سلیقه‌ای انتخاب می‌شدند و همین امر باعث افت و خیزهایی در سطح و طراز خادمان قران شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد منتخب به عنوان خادم قرآن نیز خود را به عنوان خادم قرآن قبول ندارند، گفت: در جلساتی با حضور مسئولان کمیته‌های تخصصی انجمن خادمان قرآن برای نظام‌مند کردن انتخاب این افراد تغییراتی در آیین‌نامه خواهیم داد تا از این طریق امسال خادمان قرآن در تمامی عرصه‌های قرآنی به درستی و به دور از اعمال سلیقه‌های شخصی انتخاب شوند.

پورمعین با اشاره به لزوم دقت بیشتر در انتخاب خادمان قرآن «خدمت»، «تخصص» و‌ «علاقه‌مندی» را سه رکن مهم دانست و افزود: افرادی که به عنوان خادم قرآن معرفی می‌شوند باید علاوه بر داشتن دستاوردهایی در عرصه‌های مختلف قرآنی و خدمت به قرآن، از تخصص و علاقه‌مندی‌های لازم نیز برخوردار باشند تا بتوانیم با الگوسازی از آنها سایر افراد را به فعالیت در این عرصه تشویق کنیم.

به گزارش فارس، امسال انتخاب خادمان قرآن توسط انجمن خادمان قرآن کریم صورت می‌گیرد و افراد منتخب در بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همچون سال‌های گذشته توسط رئیس جمهور تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول