اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

اردبیل در جمع‌آوری زکات رتبه چهارم کشور را دارد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در جمع‌آوری زکات از کشاورزان و زارعان رتبه چهارم کشور را دارد.

اردبیل در جمع‌آوری زکات رتبه چهارم کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در جلسه ستاد احیای زکات در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته اهالی استان اردبیل بیش از 71 میلیارد ریال زکات واجب و شرعی خود را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه در بهره‌برداری از این منابع رسیدگی به فقرا و نیازمندان جامعه در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: ‌در کنار پرداخت سهم فقرا از محل زکات، بیش از 214 عنوان طرح عام‌المنفعه نیز در روستاها و مناطق محروم اجرایی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌ها در اکثر مناطق استان با ازدیاد تولید محصولات کشاورزی روبه‌رو شویم، گفت: به تبع آن پرداخت زکات نیز افزایش می‌یابد و تلاشمان بر این است تا بتوانیم در این زمینه به یک حرکت و اقدام مناسب دست پیدا کنیم.

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید سعی جدی را انجام دهیم تا کشاورزان با میل و رغبت و علاقمندی به انجام فرایض، خود نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند.

وی بیان کرد: دولت برای اجرای طرح‌ها در عمران و آبادانی روستاها از محل زکات 12 میلیارد ریال اعتبار تشویقی در نظر گرفته که صرف اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود.

دبیر شورای زکات استان اردبیل اضافه کرد: با آغاز برداشت محصولات کشاورزان از خرداد ماه سال‌جاری فعالیت اکیپ‌های رابطان و فعالان امر احیای زکات آغاز می‌شود و امیدواریم علما و روحانیان در ترغیب و تشویق بیشتر مردم به انجام این فریضه الهی تلاش و جدیت داشته باشند.

انتهای پیام/62003/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول