اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

114 احداث و تعمیر مساجد اردبیل از محل زکات در حال انجام است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: عملیات احداث و تعمیر 114 مسجد در سطح استان اردبیل از محل زکات جمع‌آوری شده در دست اقدام است.

114 احداث و تعمیر مساجد اردبیل از محل زکات در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی عصر امروز در گردهمایی رابطان جمع‌آوری زکات در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه انجام فریضه زکات در مکتب اسلام همانند دیگر فرایض مورد توجه قرار گرفته احیا و انجام این فریضه کار فراگیری است که با کمک رسانه‌ها می‌توانیم در انجام آن موفق عمل کنیم.

وی با یادآوری اینکه در سال‌های اخیر جمع‌آوری زکات با مشارکت خود کشاورزان افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته مردم مؤمن و نیکوکار این استان بیش از 71 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان با قدردانی از اعضای این شورا که همواره کمیته‌ امداد را در جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات یاری کرده‌اند، گفت: از مقدار زکات جمع‌آوری شده افزون بر پنج میلیارد و 976 میلیون ریال در قالب سهم‌الفقرا برای رفع مشکلات نیازمندان و اقشار آسیب‌پذیر هزینه شده است.

زلالی با اشاره به اینکه زکات سهم‌الفقرا نسبت به مدت مشابه خود در سال 92 حدود 42 درصد افزایش داشته است، افزود: یکی از برنامه‌های کمیته‌ امداد در سال‌جاری اختصاص بیشتر سهم‌الفقرا از زکات جمع‌آوری شده است تا با این روش بتوانیم بر مشکلات افراد بی‌بضاعت فائق آییم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر شورای زکات استان اردبیل بیان کرد: بالغ بر 59 میلیارد و 634 میلیون ریال از زکات جمع‌آوری شده بابت اجرایی شدن 214 پروژه‌ عام‌المنفعه در سطح روستاها‌ی مؤدی زکات هزینه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: 114 مورد احداث و تعمیر مسجد، سه مورد حسینیه، 98 مورد پل، شن‌ریزی، غسالخانه و... از جمله پروژه‌های عام‌المنفعه‌ای است که به اتمام رسیده یا در حال تکمیل شدن است.

انتهای پیام/62003/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول