اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

امور محلی به شورا‌ها واگذار شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: واگذاری امور محلی به شورا‌ها امری مهم و ضروری است اما هنوز پس از سال‌ها مدیریت واحد شهری تحقق پیدا نکرده است.

امور محلی به شورا‌ها واگذار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس حاج‌رسولیها پیش از ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها ارگانی مستقل و عمومی هستند، اظهار کرد: شهرداری به عنوان ارگانی مردم‌نهاد برای اداره اموری مانند عمران، بهداشت شهر، تامین رفاه و آسایش اهالی شهر به عنوان دستگاهی مطلوب برای شهروندان تاسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری دارای شخصیت حقوقی با استقلال مالی و اداری است، اضافه کرد: شهرداری به عنوان زیستگاهی برای شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شهرداری دارای اموال، بودجه، درآمد، حقوق و تکالیف ویژه و متمایز از دولت است، تصریح کرد: شورای شهر وظیفه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های محلی را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه واگذاری امور محلی به شورا‌ها امری مهم و ضروری بوده اما هنوز پس از سال‌ها مدیریت واحد شهری تحقق پیدا نکرده است، ادامه داد: در قانون برای شورا‌ها 23 وظیفه مشخص شده اما هنوز این وظایف به شورا‌ها واگذار نشده است.

حاج‌رسولیها با اشاره به اینکه شورا به وظایف شهرداری نظارت دارد، تاکید کرد: وزارت کشور نیز به نمایندگی از دولت در ارتباط با شهرداری‌ها که نظارت عالیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ارگانی مردمی خارج از شمول ارگان‌های دولتی است، افزود: شهرداری‌ها زیر نظارت مردم اداره می‌شوند و وظایف شهرداری‌ها در تمام دنیا مشخص است.

انتهای پیام/63004/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول