اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

بوستان شهری جیرال توسعه می‌یابد

شهردار اردبیل گفت:‌ بوستان شهری جیرال توسعه می‌یابد.

بوستان شهری جیرال توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در جریان بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و فضای سبز در اردبیل اظهار کرد: طرح احداث راه دسترسی و درب ورودی جدید باغ بزرگ جیرال واقع در محله کم برخوردار گلمغان در منطقه سه شهرداری و همچنین طرح توسعه فاز دو این باغ جز پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل مبنی بر توسعه عادلانه و یکنواخت مناطق مختلف شهر تصریح کرد: در سایه الطاف الهی و به لطف سیاست‌ها و تصمیمات صحیح اتخاذ شده از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل، با عملیاتی شدن پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف عمرانی و فضای سبز از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب خوشبختانه چشم‌انداز روشنی از توسعه یکسان شهر اردبیل را در پیش رو داریم.

شهردار اردبیل قدمت و زیبایی باغ بزرگ جیرال را یادآوری کرد و گفت: تاکنون و به دلیل عدم دسترسی آسان به این باغ بزرگ شاهد بودیم که اکثریت شهروندان و گردشگران از وجود چنین موهبتی در شهر بی‌بهره هستند و به رغم وجود ظرفیت بسیار زیاد در این باغ استفاده از آن تنها در حد یک پارک محله‌ای امکان‌پذیر بود.

بدری در ادامه سخنان خود افزود: بنابراین مصمم شدیم تا با اجرای راه دسترسی و درب ورودی جدید و مناسب برای باغ جیرال از سمت بزرگراه کمربندی بسیج، زمینه را برای بهره‌مندی همه شهروندان و گردشگران از نعمت وجود این باغ فراهم کنیم.

وی اجرای طرح ورودی جدید باغ جیرال در قالب یک راه ورودی 55 متری و اتصال مستقیم آن به دسترسی محلی بزرگراه کمربندی بسیج را خاطرنشان کرد و ادامه داد: این طرح این باغ را عملاً از بن‌بست ارتباطی خارج کرده و موجب می‌شود تا کاربرد باغ بزرگ جیرال از یک پارک محلی به یک بوستان شهری و عمومی تغییر یابد.

بدری از تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای راه ورودی جدید باغ جیرال از قطعات با کاربری مسکونی در مالکیت شهرداری خبر داد و بیان کرد: شهرداری اردبیل با در نظر گرفتن اهمیت و نقش بوستان‌‌ها و فضای سبز شهری در نشاط‌بخشی به زندگی شهروندان و علی‌رغم وجود ارزش سرمایه‌ای در زمین مورد استفاده، با هدف خارج کردن باغ بزرگ جیرال از بن‌بست ارتباطی نسبت به حذف کاربری قطعات یاد شده، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه باغ جیرال در مجموع شش هکتار به وسعت این باغ بزرگ افزوده شده است، آمادگی شهرداری اردبیل برای بهره‌برداری از این طرح در مناسبت سوم خرداد سال‌جاری را خاطرنشان کرد و ادامه داد: تاکنون حدود 20 میلیارد ریال اعتبار به منظور عملیاتی شدن و اجرای طرح ورودی جدید و فاز دوم توسعه باغ بزرگ جیرال هزینه شده است.

بزرگراه ولایت تکمیل‌کننده رینگ کمربندی دوم در جنوب جغرافیایی شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل اظهار کرد: طول پروژه‌های فاز دوم بزرگراه 45 متری ولایت و بلوار 35 متری اتصال خیابان عطایی به بزرگراه ولایت در مجموع بیش از دو کیلومتر بوده و خوشبختانه شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب این طرح‌های مهم هستیم.

بدری بزرگراه ولایت را تکمیل‌کننده رینگ کمربندی دوم در جنوب جغرافیایی شهر دانست و ابراز امیدواری کرد: یک باند از دو باند رفت و برگشت فاز دوم بزرگراه 45 متری ولایت به همراه کل مسیر بلوار 35 متری اتصال خیابان عطایی به بزرگراه ولایت تا پایان فصل کاری امسال و در اواخر شهریورماه به بهره‌برداری برسد.

وی در ارتباط با مزایای عمومی اجرای پروژه بزرگراه ولایت و بلوار 35 متری اتصال بلوار عطایی به این بزرگراه تصریح کرد: از دیگر مزایای مهم اجرای این دو طرح این است که شهروندان و گردشگران برای دسترسی به منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل با گذر از این مسیر دیگر به عبور از میدان جانبازان مجبور نیستند که این گشایش سبب می‌شود به طور چشمگیری از بار ترافیکی میدان جانبازان و خیابان عطایی کاسته شود.

بدری بزرگراه ولایت را یک شبکه ارتباطی ایمن با چشم‌اندازی زیبا و دارای مزیت‌های فراوان برای شهر اردبیل توصیف کرد و گفت: خروج شهرک نادری از بن‌بست ارتباطی که با سایر نقاط شهر دارد، از دیگر مزایای مهم اجرای این طرح است.

شهردار اردبیل هزینه صرف شده برای اجرای یک باند فاز دوم بزرگراه ولایت را بالغ بر 30 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: برای شروع عملیات اجرایی باند دوم و اتمام آن پیش‌بینی می‌کنیم به اعتباری بالغ بر 40 الی 50 میلیارد ریال نیاز باشد.

انتهای پیام/62004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول