اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان شوط:

هلال احمر جمهوری اسلامی غفلت صلیب‌ سرخ را در یمن جبران می‌کند

امام جمعه شهرستان شوط گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی غفلت صلیب‌ سرخ را در یمن جبران می‌کند.

هلال احمر جمهوری اسلامی غفلت صلیب‌ سرخ را در یمن جبران می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شوط، حجت‌‌الاسلام سید‌محمد هاشمی بعد از ظهر امروز در آئین تجلیل از امدادگران جوان هلال‌‌احمر، اظهار داشت: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی، کم‌کاری‌های صلیب ‌سرخ را در مواجهه با ملت بزرگ یمن جبران می‌کند، به طوری که امروز تنها ایران اسلامی از ملل مظلوم به ویژه یمن دفاع می‌کند.

وی با اشاره به سپری شدن روز جهانی صلیب سرخ گفت: مسئولیت خطیر این سازمان جهانی در ارتباط با تجاوزهای ظالمانه آل‌سعود و رژیم کودک‌کش عربستان بر هیچ‌‌کس پوشیده نیست.

امام جمعه شهرستان شوط ضمن ابراز تأسف از این موضوع که همه سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر در جهان سکوت مرگباری پیش گرفته‌اند، یادآور شد: سران کشورهای غربی و کسانی که نگران حقوق بشر هستند، به جای پشتیبانی از ملت مظلوم یمن به دفاع رژیم متجاوز آل‌سعود می‌پردازند.

هاشمی با بیان اینکه فقط ایران اسلامی از یمن دفاع می‌کند، خاطرنشان کرد: فقط جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران کمک‌های دارویی، درمانی و مواد غذایی به این کشور ارسال می‌کند، اما رژیم متجاوز عربستان مانع رساندن محموله‌های بشردوستانه به این کشور می‌شود.

امام جمعه شهرستان شوط، دول مسلمان و ساکت پیرامون فجایع یمن را مصداق حدیث نبوی ‹‹مَنْ أصْبَحَ وَ لمْ یَهْتَمَّ بِامُورِ المُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بمُسْلِمٍ‏››؛ «هر کسی کوشش نداشته باشد که خدمت به مردم مسلمان نماید مسلمان نخواهد بود» دانست.

وی با مخاطب قرار‌دادن ملل مناطق مختلف دنیا با اظهار به این موضوع که بر همه مسلمانان جهان لازم است، از مردم مسلمان یمن حمایت کنند، خاطرنشان کرد: از این رهگذر نسبت به اقدامات خصمانه و ددمنشانه آل‌سعود نیز اعلام انزجار کرده‌اند.

هاشمی با اظهار به اینکه مردم مناطق مختلف آذربایجان غربی با حضور حداکثری در راهپیمایی روز جمعه هفته گذشته تجاوز و نسل‌کشی آل‌سعود را نسبت به مردم یمن محکوم کرده‌اند، گفت: در صورت همدلی و اتحاد مسلمانان چنین فجایعی در منطقه رخ نمی‌دهد.

امام جمعه شهرستان شوط ضمن تبریک فرارسیدن هفته هلال‌احمر به تلاش‌گران این عرصه افزود: امدادگران همواره در شرایط بحرانی، وقوع حوادث غیرمترقبه برای نجات جان سایرین، خود را به خطر می‌اندازند.

وی در پایان امدادگران گمنام هلال‌احمر را مشمول آیه‌ نورانی کتاب خدا دانست، مبنی بر اینکه ذات اقدس الهی در قرآن مجید می‌فرمایند: «وَ یُؤْثِرُونَ عَلَی أنْفُسِهِمْ وَ لَوْ کَانَ بهِمْ خَصُاصَةٌ»؛ «و دیگران را بر خود مقدّم می‏دارند، هر چند خودشان بسیار نیازمند باشند.»

انتهای پیام/61002/ن/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول