اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل غله استان اردبیل خبر داد

بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی برای ذخیره‌سازی گندم

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: برای اولین‌بار قرار است از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی با هدف ذخیره‌سازی گندم استفاده شود.

بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی برای ذخیره‌سازی گندم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نوبخت صبح امروز در جریان بازدید از مراحل خرید تضمینی گندم در بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب پیش‌بینی می‌شود بیش از 700 هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل برداشت شود که ما آمادگی داریم نسبت به خرید و ذخیره‌سازی آن اقدام کنیم.

وی افزود: از این میزان گندم تولید شده 500 تا 550 هزار تن خریداری خواهد شد که با توجه به بزرگترین پروسه خرید دولت در این فصل از سال پیش‌بینی‌های لازم و همچنین تامین اعتبار از سوی مسئولان امر اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از آمادگی کامل خرید و ذخیره‌سازی گندم در استان خبر داد و یادآور شد: ما به اندازه کافی سیلو و انبار داریم و هیچ مشکلی در خرید گندم وجود ندارد به طوری که از اوایل هفته آینده در 44 مرکز عملیات خرید گندم آغاز خواهد شد.

نوبخت با یادآوری اینکه به اندازه کافی از گندم تولید شده با کیفیت استان ذخیره‌سازی می‌شود تا در تبدیل به آرد و تولید نان از این گندم مرغوب استفاده شود، عنوان کرد: قرار است برای اولین‌بار از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی نیز استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: از کشاورزان انتظار داریم در برداشت محصول و تحویل آن به مراکز خرید عجله نکنند چراکه به هیچ‌وجه گندم با رطوبت بالای 14 درصد در شمال استان و 12 درصد در سایر مناطق را خریداری نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: هیچ محدودیتی برای تحویل گندم خریداری شده به سیلوها و انبارها وجود ندارد و کشاورزان باید با کیفیت مناسب گندم خود را برداشت کرده و تحویل مراکز خرید دهند.

نوبخت نرخ گندم خریداری شده به شکل تضمینی را یک‌هزار و 155 تومان اعلام کرد و ادامه داد: گندمی که شرایط لازم را داشته باشد به همین قیمت خریداری شده و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود شهرستان بیله‌سوار را انبار غله استان اعلام کرد و گفت: بیشترین خرید ما در دو ماه آینده در شمال استان اردبیل خواهد بود که مجوز لازم حتی برای حمل و ذخیره‌سازی گندم در سایر مراکز استان‌ها داده شده است.

انتهای پیام/62007/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول