اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر علوم:

36 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، علم و فناوری را بستری برای محبت بین کشورها خواند و گفت: امیدواریم جای درگیری‌ها در منطقه محبت فراگیر شود.

36 پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین سالارآملی ظهر امروز در پنجمین اجلاس روسای دانشگاه‌های قفقاز در تبریز با اشاره به اهداف این دوره از گردهمایی، اظهار داشت: در منطقه قفقاز ما ظرفیت‌های فراوانی داریم که می‌توانند منطقه را در مسیر پیشرفت قرار دهند.

وی افزود: امروز 4 میلیون و 600 هزار دانشجو در ایران مشغول تحصیل هستند که از این بین 100 هزار دانشجوی دکترا، 600 هزار دانشجوی فوق لیسانس هستند.

سالار آملی ادامه داد: 36 پارک علم و فناوری و 146 مرکز رشد در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دو ماه پیش ایران موفق شد ماهواره فجر را به مدار زمین پرتاب کند، اظهار داشت: ما 12 سال پیش مدار ساختیم ولی هیچ کشوری به ما کمک نکرد که ماهواره را توسط ماهواره‌ بر بالا ببریم ولی وقتی دو سال پیش ماهواره بر را ساختیم، این توانایی را فقط 8 و 9 کشور دنیا داشت.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل با بیان اینکه در ایران از 35 سال پیش برنامه‌ریزی‌های آموزش عالی در چهار محور آغاز شده است، افزود: نخستین وجه آن هماهنگی و برنامه‌ریزی استراتژیکی، سیاسی و عملیاتی است.

سالارآملی تاکید کرد: در آن سال‌ها از لحاظ نیروی انسانی و آگاهی مردم با مشکلاتی مواجه بودیم ولی طی سال‌ها وضعیت به گونه‌ای تغییر یافته و آگاهی مردمی به اندازه‌ای افزایش یافته که حتی کم درآمدترین خانواده‌ها نیز حاضرند با زحمات فراوان فرزندان خود را راهی مراکز دانشگاهی کنند.

به گفته قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل، هر چه امروز به دست آوردیم به دلیل ارتباط مثبت بین توده‌های ملت و مسئولان کشوری است.

وی با بیان اینکه ایران در ثبت پتنت در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست را دارد، افزود: چندی پیش در کنفرانس وزرای کشورهای اسلامی گزارشی داده شده مبنی بر اینکه ایران و ترکیه به اندازه بقیه 54 کشور اسلامی، تولیدات علمی دارند.

سالارآملی با تاکید بر اینکه مطمئن باشید اگر ما تکنولوژی داشته باشیم حرف‌های زیادی برای گفتن در منطقه خواهیم داشت، گفت: رادیو داروی بیماران سرطانی به دلیل تحریم‌ها به روی ما بسته بود که امروز با غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی، موارد رادیو دارو را به اندازه کافی در کشور تولید می‌کنیم.

انتهای پیام/60002/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول