اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مکانیک سنگ ایران:

کشور در علم مکانیک سنگ خودکفاست

رئیس انجمن مکانیک سنگ ایران گفت: در علم مکانیک سنگ در سطح کشور خودکفا هستیم.

کشور در علم مکانیک سنگ خودکفاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مرتضی احمدی صبح امروز در سومین همایش ملی معادن روباز که در سالن وحدت دانشگاه باهنر برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری همایش‌های ملی معادن رو‌باز پس از 10 سال است که مجدد برگزار شد و اگر یک تقویم منظم برای برگزاری این همایش ایجاد شود، تاثیرگذار است.

رئیس انجمن مکانیک سنگ ایران افزود: بزرگ‌ترین معادن کشور در استان کرمان واقع شده است و جا دارد که بهتر برنامه‌ریزی شود تا خروجی قابل‌توجهی داشته باشد.

احمدی بیان کرد: در دهه 70 در صنعت سدسازی کشور بیشتر مهندسان خارجی حضور داشتند، چراکه ما علم مهندسی سنگ را درست نمی‌دانستیم، اما اکنون نه‌تنها با علم روز دنیا در این زمینه، داخل کشور را مهیا می‌کنیم، بلکه مهندسان ما در خارج از کشور در جایگاه بالایی هستند.

وی تصریح کرد: در علم مکانیک سنگ کاملا در سطح کشور خودکفا هستیم و نه‌تنها در سدسازی بلکه در زمینه جاده و راه‌آهن از این علم استفاده می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: این یک ضعف است که بحث‌های علمی فقط در تهران متمرکز است و باید تدابیری اتخاذ شود که در تمام کشور این جلسات تحقیقی و پژوهشی برگزار شود.

انتهای پیام/80024/ک20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول