اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزیر جهاد کشاورزی:

کج‌ رفتن‌ها موجب عقب ماندن از دنیا در زمینه بیوتکنولوژی شد/ چرا باید همه مسئولین در همایش‌ها سخنرانی کنند

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه فاصله ایران با کشورهای دنیا در زمینه بیوتکنولوژی در دهه 90 اندک بود، گفت:‌ این فاصله اکنون با کج‌ رفتاری‌ها و کج رفتن‌ها بیشتر شده است.

کج‌ رفتن‌ها موجب عقب ماندن از دنیا در زمینه بیوتکنولوژی شد/ چرا باید همه مسئولین در همایش‌ها سخنرانی کنند

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزرای فارس، محمود حجتی در همایش بیوتکنولوژی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، به ایراد سخنانی کوتاه پرداخت.

وی که تمایل به سخنرانی نداشت و با اصرار مجری پشت تریبون قرار گرفت، گفت: تصمیم داشتم با رسم و رسومات مبارزه کنم چرا که در کشور ما هر همایش تشکیل می‌شود همه باید بیایند صحبت کنند.

وزیر کشاورزی ادامه داد: در همایش‌هایی که در سایر نقاط دنیا برگزار می‌شود، مسئول کشوری در آن حاضر شود به سخنرانی نمی‌پردازد چرا که همایش یک همایش علمی است و محل سخنرانی صاحب‌نظران و اهل فنون است.

وی با بیان اینکه در همایش‌ها و نشست‌های علمی باید صاحب‌نظران و دانشمندان سخنرانی کنند، گفت: عده‌ای مانند من با سخنرانی‌ خود وقت حضار را می‌گیرند. اصولا در کشور ما هر همایشی برگزار می‌شود همه باید بیایند و صحبت کنند.

حجتی با اشاره به مغفول ماندن بیوتکنولوژی در ایران گفت: این دانش به همراه علم زیست‌فناوری در دنیا رشد به سزایی داشته شاید در دهه 90 میلادی فاصله ما با دنیا زیاد نبود اما اکنون این فاصله به علت کج رفتن‌ها و مقاومت‌هایی که صورت گرفته است بیشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله که ما نیز پیشرفت می‌کنیم و با تعامل می‌توانیم نقطه نظرات مخالفی که در گوشه و کنار وجود دارد را متقاعد به همکاری کنیم.

حجتی با بیان اینکه مخالفت با دانش‌های نوظهور در همه جای دنیا وجود دارد، گفت: طبیعی است که هر بخش نوظهوری مخالف و موافق داشته باشد.زمانی که ما بچه بودیم همین بلندگو را صدای شیطان می‌دانستند.

حجتی تاکید کرد: خوشبختانه این مقاومت‌ها هیچگاه دانشمندان را از تلاش منصرف نکرده و گالیله یک مثال از صد تا مثال این موضوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول