اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

ابوترابی در همایش دکترین مهدویت:

منتظران مهدویت در انتظار لقای خدای متعال هستند

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منتظران در انتظار لقای خدای متعال هستند و این لقا را در مدرسه مهدویت دنبال می‌کنند.

منتظران مهدویت در انتظار لقای خدای متعال هستند

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت صبح امروز یکشنبه 10 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، سایر شخصیتهای کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است.

در این همایش ابوترابی فرد نایب با اشاره به اینکه آینده روشن جهان در سایه تربیت انسان بر تراز قرآن کریم و تراز فهم نویدبخش است، ابراز داشت: اگر انسان مشعل فروغ عقل را خاموش کند و بر مدار هوی و هوس حرکت کند و در نهایت از دین حق و فرهنگ‌ساز آن فاصله بگیرد، به اراده خدای سبحان بر آن است که قومی آراسته به عقل و دانش و پرورش یافته در پرتو ایمان و آراسته به خصایص انسانی مدیریت جهان را در دست بگیرد.

وی افزود: در سایه روی کار آمدن چنین قومی، کاری بزرگ برای تربیت انسان هموار می‌شود که قرآن کریم ویژگی‌هایی برای این قوم بیان می‌کند از جمله اینکه جامعه انسانی آن الهام‌بخش و امیدآفرین است که این ویژگی محبوب خدای متعال است، همچنین این قوم در هم فشرده، متراکم و در یک کلمه امت واحده است که در راه آرمان‌ها و اهداف خود ایستاده و مقاوم خواهد بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی با بیان اینکه قوم الهی آراسته به احسان است و چون محسن است، محبوب خدای متعال واقع می‌شود، اظهارداشت: قومی که این راه را می‌شناسد و بر این راه پا می‌نهد خود را محبوب خدا ساخته است همچنین افتخار تبعیت به پیامبر اکرم نایل می‌یابند و در معیت رسول الله قرار می‌گیرد، این معیت در حوزه اعتقاد، رفتار و تار و پود آنها را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: قوم الهی سخت دلباخته خدای سبحان و در انتظار لقاء او است و اگر بخواهیم حقیقت فرهنگ و مفهوم انتظار را بیان کنیم چیزی جز انتظار لقاء خدای تعالی نیست! در واقع منتظران در انتظار لقای خدای سبحان هستند و این لقاء را در مدرسه مهدویت دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه جامعه انتظار به خدای تعالی معرفت پیدا کرده است و این انتظار تنها در تمدن مهدویت تحقق خواهد یافت، بیان داشت: جامعه مهدوی در سایه حکومت مهدوی خداشناس می‌شود و انسان موحد در آن دغدغه هدایت انسانها را دارد و این انسان با نهایت تواضع، ادب و فروتنی بال‌هایش را زیر پای انسانهای مومن و طالب حق می‌گذارد.

وی به تکامل انسانها را به طی کفر و استکبار بیان کرد و گفت: منتظران این مانع را می‌خواهند بردارند و به همین جهت ایستادگی نظام اسلامی و رویارویی نظام سلطه برای این است که راه را برای رشد، تعالی و تکامل جامعه بشری فراهم کند. امروز دنیا نظام اسلامی را دقیقا طی العظت علی‌المومنین می‌بیند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه براساس همین اندیشه، نظام اسلامی در کنار مردم مظلوم منطقه از جمله یم، فلسطین و مقاومت اسلامی و ملت عراق قرار گرفته است، تاکید کرد: «العزة لله و لرسوله وللمؤمنین»آموزه قرآن کریم است و رویارویی نظام اسلامی با زیاده‌خواهی جهان برخاسته از این آموزه قرانی است و رهبر انقلاب پرچمدار این پیام است لذا حرکت ملت بزرگ ایران و حرکت امت اسلام برای بازگشت به هویت اسلامی خود، گامی بلند برای تحقق جهانی امت اسلامی بود.

وی افزود: این ویژگی‌ها دقیقاً بستر خلق تمدن نوین جهانی مهدویت را فراهم می‌آورد و فرهنگ دینی و اسلامی که امروز در دنیای اسلام تجلی یافته و جایگاه خود را به دست آورده، نوید بخش حکومت توحیدی بر فراز کره خاکی و دست حضرت ولی عصر است.

حجت‌الاسلام ابوترابی تحقق نظام سیاسی الهی را هدف انبیا الهی دانست و ابراز داشت: این انسان، مجاهد فی‌سبیل‌الله می‌شود و یک تلاش بی وقفه خستگی ناپذیر برای خلق جامعه توحیدی است و در این راه از هیچ نهیبی نهراسیده و در برابر هیچ تهدیدی تسلیم نمی‌شود، بنابراین اگر دیده خرد پرورده و با علم تعالی یافته همراه با معرفت خدا بنگریم مشاهده می‌کنیم که چگونه این انقلاب از فراز و نشیب‌های سخت و چالش‌های شکننده و با عزت عبور کرده است.

وی ادامه داد: کدام تحلیلگر نظامی گمان می‌کرد مرداد چند ماهه انقلاب در اتحاد شرق و غرب و در جنگ نابرابر طولانی پیروز شود، امام با الهام از خدای متعال حرکت کرد. بنابراین برای خلق امید نسبت به آینده جهان و شکل‌گیری فرهنگ مهدوی همواره حرکت، شکوه و عزت راه داشته است و امروز نظام اسلامی به سمت افق‌های روشن حرکت می‌کند.

به گزارش فارس، یازدهمین همایش دکترین مهدویت روزهای دهم و یازدهم خردادماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول