اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل:

پیک مصرف 300 ساعت تابستان باید مدیریت شود

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: در گذر از 300 ساعت پیک مصرف در تابستان امسال به همکاری و همراهی مردم نیاز داریم تا برخی از مشکلات و نارسایی‌ها را در ارائه خدمات شاهد نباشیم.

پیک مصرف 300 ساعت تابستان باید مدیریت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا علیزاده صبح امروز در چهارمین سمینار مدیریت مصرف ویژه صنایع در اردبیل اظهار کرد: ایران از پرمصرف‌ترین کشورهای دنیا است که الگوی مصرف آن با هیچ کشوری مطابقت ندارد به طوری که یک درصد مصرف دنیا مربوط به کشورمان است اما 2 درصد انرژی جهان را ما مصرف کرده و به اصطلاح تلف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پایین بودن تکنولوژی در صنایع، ارزان بودن قیمت انرژی‌ها و بی‌توجهی در مدیریت مشکلاتی را به وجود آورده است، گفت: ایران از کشورهای بدمصرف و پرمصرف دنیاست که بی‌مهابا در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل به ذخایر غنی نفت و گاز و انرژی در کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: با داشتن این ذخایر اتلاف انرژی در کشور ما به ویژه مصرف برق به عنوان انرژی پاک بسیار بالا است و باید با توجه به گران‌ بودن تولید برق به مصرف بهینه توجه داشته باشیم.

علیزاده هزینه تولید یک کیلووات برق را یک‌هزار و 400 دلار اعلام کرد و ادامه داد: در کنار مدیریت مصرف باید بحث حفاظت از محیط زیست را نیز مورد توجه قرار دهیم چراکه سوخت فسیلی به‌ویژه در نیروگاه‌های گازی و با سوخت فسیلی آلایندگی محیط زیست و تاثیر منفی آن را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث تولید برق سرمایه‌گذاری‌های خوبی در کشور انجام شده و تا دو برابر سرمایه‌گذاری‌ها نیز در حال انجام است، بیان کرد: 75 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در کشور است که پرمصرف‌ترین بخش‌ها مربوط به بخش صنعتی، خانگی و گاه مصرف وسایل لوکس و تشریفاتی است که پیک مصرف را در تابستان به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی بالا می‌برد.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل با یادآوری اینکه در تابستان مصرف تا دو برابر افزایش یافته و تا 300 ساعت اوج بار مصرف و پیک را شاهد هستیم، گفت: برای تأمین این میزان برق در پیک مصرف ما باید سرمایه‌گذاری‌های کلانی را انجام دهیم که اصلاً به صرفه و صلاح نیست.

علیزاده با بیان اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند تا ضریب تشویقی برای واحدهای صنعتی در نظر بگیرد، عنوان کرد: ما در بخش صنایع شاهد اعمال ضرایب تشویقی از سوی وزارت نیرو هستیم به طوری که بحث ذخیره عملیاتی مطرح شده و در کنار آن بحث تعمیرات تعطیلات تابستانی و مولد خود تامین از سوی وزارت نیرو مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول در پایان سخنان خود از صاحبان صنایع خواست تا همکاری‌های نزدیکی را با شرکت برق در مصرف بهینه و مدیریت صحیح در این حوزه داشته باشند تا مصرف به حداقل برسد.

انتهای پیام/62004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول