اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی/متلاشی شدن باند سرقت در رشت

رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند این استان در فضای مجازی خبر داد.

دستگیری عاملان انتشار اکاذیب علیه شهروند گیلانی در فضای مجازی/متلاشی شدن باند سرقت در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی ظهر امروز در نشست انتظامی استان با اشاره به دستگیری عاملان انتشار اکاذیب در فضای مجازی اظهار کرد: به دنبال شکایت فردی مبنی بر انتشار اکاذیب علیه وی به قصد تشویش اذهان عمومی، تصریح کرد: پلیس فتا دستگیری عاملان را در دستور کار قرار داده است.

وی عاملان انتشار اکاذیب را 31 و 34 ساله اهل و ساکن رشت ذکر کرد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی عاملان دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه متهمان به صراحت به بزه انتسابی خودشان اعتراف کردند، ادامه داد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شدند.

این مسئول درباره جرایم رایانه‌ای خاطرنشان کرد: طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی توسط سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت «در صورت امکان» به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

متلاشی شدن باند سارقان دستگاه ECU خودروهای پژو 206 در رشت 

رئیس پلیس آگاهی گیلان نیز از متلاشی شدن باند سارقان دستگاه ECU خودروهای پژو 206 در رشت با 16 فقره سرقت خبر داد.

فرهاد فلاح‌کریمی در تشریح دستگیری سارقان مذکور گفت: کارآگاهان آگاهی با جمع‌بندی مدارک، آثار و علایم به‌جا مانده از صحنه‌های سرقت با تعامل واحد تجسس کلانتری 13 رشت موفق به شناسایی و دستگیری دو سارق شدند.

وی مقداری مواد مخدر، یک حلقه وافور و تعدادی از دستگاه‌های مسروقه را از کشفیات حاصل شده در بازرسی از مخفیگاه متهمان ذکر کرد و یادآور شد: تعدادی از خریداران اموال مسروقه نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از شهروندان این استان خواست تا برای جلوگیری از سرقت، خودروهای خود را به لوازم ایمنی با دزدگیر، قفل سوئیچی و بازدارنده و... تجهیز کنند.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول