اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور اردبیل:

مرکز توریسم سلامت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور اردبیل از راه‌اندازی مرکز توریسم سلامت به عنوان یک مجموعه مطالعاتی و تحقیقاتی توانمند در عرصه توسعه گردشگری و توریسم سلامت در این استان خبر داد.

مرکز توریسم سلامت در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهرداد محرم‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان بنیاد نخبگان اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی پارک علم و فناوری و همکاری که دانشگاه‌ها با این مجموعه دارند، ظرفیت خوبی برای نشان دادن فعالیت‌های گردشگری به ویژه توریسم سلامت به وجود آمده که امیدواریم با مشارکت همه دستگاه‌ها به ویژه جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری بتوانیم در بخش توریسم سلامت و استفاده از ظرفیت آب درمانی‌ها بتوانیم این بخش را مورد حمایت و تقویت قرار دهیم.

وی به ضرورت راه‌اندازی دهکده توریستی با بخش‌های مختلف کلینیک‌های طبی و پزشکی و مجموعه تندرستی و آب‌درمانی‌ها با نگاه مکملی به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دانشگاه پیام‌نور توانسته است، مجوز راه‌اندازی مرکز توریسم سلامت را دریافت کند که هدف ما تلاش و جدیت بر بهره‌گیری از این قابلیت استان در مسیر توسعه‌یافتگی پایدار است.

محرم‌زاده دانشگاه پیام‌نور استان را جزو دانشگاه‌های رده سوم کشور با مجموع 14 واحد دانشگاهی با 21 هزار دانشجو به عنوان بزرگترین مجموعه دانشگاهی عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 70 هیئت علمی و 200 کارمند در این مجموعه فعالیت می‌کنند به طوری که در سال‌های اخیر این دانشگاه فرایند توسعه کمی و کیفی خود را به سرعت در حال گذراندن است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور اردبیل با بیان علل و عوامل توسعه‌نیافتگی این دانشگاه عنوان کرد: نبود مدیریت حرفه‌ای، ‌ارتباط‌‌‌دهی مؤلفه‌های مدیریت دانشگاهی با ماهیت شغلی در دانشگاه و همچنین کمبود نیروی توانمند آموزشی و پژوهشی و اولویت‌دار، نبودن اهداف کلی در حوزه پژوهش و تحقیقات زمینه‌ای را فراهم کرده، تا یک بستر و امکان توسعه پایدار در این دانشگاه شکل نگیرد.

این مسئول یادآور شد:‌ ما هنوز نتوانسته‌ایم در تقویت و توسعه تحصیلات تکمیلی ورود پیدا کنیم به نوعی در این زمینه در یک جایگاه مناسب نیستیم در حالی که سیستم آموزشی در دنیا به سمت محوریت مطالعات و تحقیقات حرکت کرده و قطعاً این به خروجی افراد باسواد و با لیاقت منجر می‌شود.

محرم‌زاده کاهش نرخ رشد جمعیت را یکی از علل و عوامل کمتر شدن جمعیت دانشجویی و علاقه‌مندی بیشتر به ادامه تحصیلات توصیف کرد و گفت: توزیع دانش‌آموختگان از یک منظر منطقی به نظر نمی‌رسد و این بهم آمیختگی عجیبی تبدیل شده است که سبب شده نوعی بی‌رغبتی را در ادامه تحصیل شاهد باشیم.

وی در پایان سخنان خود آسان‌گیری در برخی از مراکز آموزش علمی را آفت و سم مهلک در تقویت نیروی انسانی توانمند و کارآمد و ورود آنها به بازار کار اعلام کرد و ادامه داد: امروز نیازمند یک تحول جدی در بالندگی حوزه کسب و کار و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و‌ ورود افراد جویای کار با توانمندی و مهارت بالا هستیم که قطعاً دانشگاه پیام‌نور تلاش می‌کند، برای رسیدن به این اهداف گام‌های جدی و عملی بردارد.

انتهای پیام/62007/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول