اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطرح شد

لزوم ایجاد تعادل و افزایش تخت‌های بیمارستانی در اجرای طرح تحول نظام سلامت

تاکید بر ایجاد تعادل در اجرای طرح تحول نظام سلامت و کمبود تخت بیمارستانی در کرمانشاه موضوعات مطرح شده در نشست شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود.

لزوم ایجاد تعادل و افزایش تخت‌های بیمارستانی در اجرای طرح تحول نظام سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فیض‌الله منصوری عصر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که با حضور قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: استان کرمانشاه پناهگاه استان‌های هم‌جوار در حوزه بهداشت و درمان است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه وضعیت مناسبی در زمینه سطح خدمات پزشکی و درمانی دارد.

وی با تأکید بر اینکه وجود نگاه راهبردی و دید کارشناسی موجب ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی خواهد شد، تصریح کرد: باید از موقعیت هم‌جواری استان کرمانشاه با کشور عراق در حوزه بهداشت و درمان استفاده کنیم.

منصوری مرکزیت استان کرمانشاه در بخش درمانی و پزشکی را یک مزیت و فرصت خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: باید به اهداف موردنظر دست بیابیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش برای تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده موجب ارتقای سطح سلامت در جامعه، کاهش مشکلات مردم و تسهیل بخشی از سختی‌های کار دولت می‌شود.

*کمبود تخت بیمارستانی در کرمانشاه

عضو شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه از طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان یک طرح خوب یاد کرد و بیان داشت: این طرح با تأخیر انجام گرفت و آغاز و ماندگاری دو نکته مهم در انجام هر کاری است.

سید رضا باقری ادامه دادن طرح مذکور در آینده را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: خدمت‌گیرندگان و خدمت‌دهندگان دو طرف این برنامه هستند.

این مسئول با اشاره به رضایت‌مندی خدمت‌گیرندگان از طرح تحول نظام سلامت، تصریح کرد: هزینه‌های مردم در این طرح کاهش داشته است.

به گفته عضو شورای سیاست‌گذاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، خدمت‌دهندگان از مراجعان هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، بلکه دولت این مبلغ را پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این بخش نارضایتی وجود دارد، دلیل این موضوع را تأخیر در پرداخت طلب پزشکان از سوی دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد.

باقری با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پرداخت طلب پزشکان به مشکل برخورد، بیان داشت: اگر امکانات بیمارستان‌ها را مهیا نکنیم، رضایت افراد را به‌دنبال نخواهد داشت.

این مسئول نارضایتی مردم را عاملی برای عدم موفقیت طرح مذکور ذکر کرد و گفت: بسیاری از افراد در استان‌های هم‌جوار برای انجام امور درمانی به کرمانشاه مراجعه می‌کنند و این یک مزیت است.

وی از کمبود تخت در بیمارستان‌های کرمانشاه خبر داد و افزود: در حال حاضر 2 هزار و 607 تخت بیمارستانی در کرمانشاه وجود دارد که بخشی از این تخت‌ها 20 سال مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

باقری نیاز کرمانشاه را 3 هزار و 914 تخت بیمارستانی اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید این اقدام صورت بگیرد و بیمارستان 240 تخت‌خوابی نیز توسعه پیدا کند.

این مسئول افزایش مساحت زیربنای این بیمارستان را الزامی برشمرد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این دو بیمارستان منوط به تعطیلی دو بیمارستان امام خمینی (ره) و معتضدی شده است.

وی با انتقاد از تعطیلی این دو بیمارستان، تصریح کرد: بیمارستان معتضدی وقفی است و بیمارستان 240 تخت‌خوابی با کمبودهایی مواجه است.

باقری افزایش جمعیت و فرسوده‌شدن تجهیزات و بیمارستان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: کمبود متخصص، به‌ویژه در رشته‌های خاص در کرمانشاه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش بیماران سرطانی باید هزینه‌های لازم انجام شود، تاکید کرد: افزایش سطح خدمات و برنامه‌ریزی برای ادامه یک طرح موضوع مهمی است که باید طبق برنامه‌ریزی پیش برود.

*تأکید بر ایجاد تعادل در اجرای طرح تحول نظام سلامت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه نیز در این نشست به تأخیر در پرداخت حقوق پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: هشت میلیارد تومان در این بخش معوقه وجود دارد.

طهمورث الیاسی‌بختیاری از کمبود نیروی متخصص و نیروی خدماتی در بیمارستان‌ها انتقاد کرد و متذکر شد: این وضعیت می‌تواند نارضایتی بیماران را در پی داشته باشد.

الیاسی‌بختیاری نیز در این برنامه عنوان کرد: بسیاری از استان‌ها در اجرای طرح تحول نظام سلامت به‌دنبال این هستند که سهم بیشتری دریافت کنند.

وی ایجاد تعادل در این طرح را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح یک طرح خوب است و با وجود مشکلات موجود، می‌تواند بخش عمده‌ای از موانع را برطرف کند.

این مسئول یادآور شد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تمام کمک و همکاری خود را برای تحقق اهداف این طرح ارائه می‌کند.

انتهای پیام/2700/الف30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول