اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان پزشکی قانونی:

مستندسازی پرونده‌های پزشکی رضایت‌بخش است

معاون سازمان پزشکی قانونی روند کلی مستندسازی در پرونده‌های پزشکی را در حال حاضر رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: مشاهده می‌شود در برخی موارد ثبت وقایع حین درمان و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت استاندارد نیست.

مستندسازی پرونده‌های پزشکی رضایت‌بخش است

مهدی فروزش در حاشیه برگزاری سمینار دوروزه قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی که در سالن پیامبر اعظم (ص) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور برگزار شد، در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مستندسازی در حرفه پزشکی، ثبت و ضبط همه وقایع حین درمان و مراقبت‌های پزشکی، براساس اصول و استانداردهای حرفه پزشکی است.

وی افزود: یادداشت یا گزارشات پزشکی از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت است و مهم‎ترین آن جنبه حقوقی ثبت اطلاعات است که بیمار حق دارد به تمام وقایع ثبت‎شده در داخل پرونده دسترسی داشته باشد و حتی می‌تواند صحت و درستی مطالب درج‎شده داخل پرونده را کنترل کند.

معاون سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: امروز همه بر این عقیده هستند که این حق بیمار است که دسترسی کامل و بدون محدودیت به محتویات پرونده درمانی خود داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: از نظر جنبه‌های تحقیقاتی وقایع ثبت‌شده در پرونده پزشکی بیماران می‌تواند در نتایج طرح‌های تحقیقاتی به‌عنوان مبنای تصمیم‌گیری مسئولان مربوطه قرار گیرد و طبیعی است این نتیجه می‌تواند حتی در توزیع امکانات، تجهیزات بهداشتی و درمانی و اختصاص نیروی انسانی ایفای نقش کند.

فروزش از اهداف دیگر مستندسازی در پرونده‌ها را جنبه‌های رسیدگی یا نظارت بر امر درمان بیماران عنوان و اضافه کرد: بنابراین ثبت وقایع می‌تواند همه اقدامات انجام‌شده برای بیماران را از نظر کمی و کیفی مورد ارزشیابی قرار دهد.

وی روند کلی مستندسازی در پرونده‌های پزشکی را در حال حاضر رضایت‌بخش عنوان کرد و گفت: در برخی موارد مشاهده می‌شود که ثبت وقایع حین درمان و مراقبت‌های پزشکی به‌صورت استاندارد و برابر با موازین علمی حرفه پزشکی نیست و مهم‌ترین اقدام مؤثر در رفع این معضل با آموزش و تأکید بر مزایای مستندسازی امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/86023/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول