اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گفتار کوتاهی از آیت‌الله میرباقری

حقایق عصر ظهور از امام عصر (عج) جدا نیست

حقایقی که در عصر ظهور اتفاق می‌افتد، هیچکدام جدا از امام عصر (عج) نیست بلکه تجلی خود حضرت است. امام، کلمه عدل هستند و عقل، حیات و نور در ظهور ایشان تجلی می‌یابد.

حقایق عصر ظهور از امام عصر (عج) جدا نیست

خبرگزاری فارس، آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم): خداوند دو خیر کثیر به پیامبر (ص) دادند که قوای ایشان است، نخست قرآن کریم که مهیمن بر کتب دیگر انبیاء(ع) و اسرار عالم در آن است و واقعا هم عظیم است و دوم ائمه (ع) که ادامه وجودی نبی اکرم (ص) است.

اینها نشانه وجودی پیامبر (ص) هستند ایشان اینها را از خود به جا می‌گذارند و ادامه خودشان محسوب می‌شوند چرا که در واقع دو حقیقت‌اند که با خود ایشان آمده‌اند، یعنی قرآن که با حضرت (ص) آمده و ائمه هم همینطور. به تعبیر قرآن کریم این دو نور تضمین گر ادامه راه نبی اکرم (ص) هستند اگر خداوند این دو را به پیامبر (ص) نمی داد دعوت ایشان ادامه پیدا نمی‌کرد.

بنابراین هدایت نبی اکرم (ص) از سوی این دو نور ادامه پیدا می‌کند و در آیات قرآن هم مکرر درباره بحث تنزل هدایت الهی از چهار نوع آمده است، نخست نور همه عوالم از خداوند است و این نور مثلی است که در توحید صدوق آمده مَثَل نبی اکرم (ص) است سپس نور در عوالم به وجود می‌آید و مرحله بعد هم در خانه‌های انبیا و ائمه (ع) نزول می‌کند.

چراغدانی که نور نبی اکرم (ص) در آن جاری می‌شود، نور قرآن و نبوت نبی اکرم (ص) یا حضرت زهرا (س) تفسیر شده است.

حقایقی که در عصر ظهور اتفاق می‌افتد اینطور نیست که جدا از امام عصر (عج) باشد بلکه تجلی خود امام است. اگر عقل،‌حیات و نوری به وجود می‌آید در واقع ظهور تجلی امام (عج) است، امام کلمه عدل هستند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول