اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خبر داد

تدریس زبان تالشی در مدارس مناطق تالش‌زبان گیلان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از تدریس زبان تالشی در مدارس مناطق تالش‌زبان این استان خبر داد.

تدریس زبان تالشی در مدارس مناطق تالش‌زبان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، نقی علیزاده پیش از ظهر امروز در نشست با فرماندار این شهرستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ماسال را جزو برترین‌های استان عنوان کد.

وی افزود: با وجود برخی محدودیت‌ها کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماسال همواره جزو مراکز برتر استان بوده و فرهنگ بومی‌ ـ محلی در این منطقه موجب ماندگاری فرهنگ و آداب و سنن گذشتگان می‌شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان حفظ و حراست از زبان‌های محلی را امری ضروری دانست و از تدریس زبان تالشی به عنوان دومین زبان در مدارس مناطق تالش زبان این استان خبر داد.

وی افزود: در این راستا تصمیم گرفته شده تا از برخی از کتاب‌های داستان دو‌زبانه مانند کتاب «سه رفیق» نوشته تکتم عربان برای تدریس زبان تالشی استفاده شود.  

فرماندار ماسال نیز در نشست مذکور با بیان اینکه هزینه کردن در بخش فرهنگی به ویژه حوزه کودک و نوجوان، سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود، گفت: توجه ویژه به ارتقای امکانات زیرساختی کانون پرورش فکری ماسال امری ضروری است.

محمود قاسم‌نژاد با بیان اینکه مردم شهرستان ماسال همواره در حوزه‌های فرهنگی پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: ماسال در بخش کودک و نوجوان نیز جزو شهرستان‌های برتر استان است.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های لازم برای رشد فرهنگی کودکان و نوجوانان گفت: هزینه کردن در این زمینه به نوعی سرمایه‌گذاری ارزشمند محسوب می‌شود و در همین راستا تلاش می‌کنیم در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توجه ویژه‌ای به ارتقای امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان داشته باشیم.

فرماندار ماسال انتقال فرهنگ و ارزش‌های گذشتگان به نسل جدید را در هویت‌سازی آنها و ساختن نسلی پویا و فعال مهم خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از زبان تالشی در قصه‌گویی حوزه کودک و نوجوان برجسته‌تر شود و کودکان و نوجوانان بیشتر با آداب و رسوم گذشته نیاکان خود آشنا شوند.

انتهای پیام/2300/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول