اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رسانه‌های اکوادوری:

کمپین «یکشنبه سیاه» در اکوادور شکست خورد

به گزارش رسانه‌های اکوادور کمپین بی‌ثبات‌سازی اپوزیسیون اکوادور تحت عنوان «یکشنبه سیاه» با شکست مواجه شد.

کمپین «یکشنبه سیاه» در اکوادور شکست خورد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، رسانه‌های اکوادور گزارش دادند که با وجود فراخوان اپوزیسیون این کشور در روز گذشته برای راه‌اندازی یک کمپین بی‌ثبات‌سازی تحت عنوان «یکشنبه سیاه»، شهروندان اکوادوری آن را نادیده گرفته و روز یکشنبه آرامش در شهر «کیتو» (پایتخت اکوادور) حکم‌فرما بود.

حامیان انقلاب شهروندی اکوادور این اقدام اپوزیسیون اکوادور را یک کمپین برای بی‌ثبات‌کردن این کشور در نظر گرفتند.

اپوزیسیون اکوادور در این روز فراخوان یک جمعیت از جنبش ضد دولتی با به دست گرفتن پرچم‌های سیاه را داده بودند و همچنین قصد داشتن تاج‌های گلی را در ساختمان‌های دولتی این کشور برای تلاش در ایجاد یک فضای ناآرام در آستانه ورود «رافائل کوره‌آ» رئیس جمهور اکوادور از اروپا قرار دهند.

«اسکار بونیا» عضو حزب «آلیانزا پائیس» حزب حاکم اکوادور ضمن اعلام این‌که این اقدام راست‌گرایان این کشور در سطح بین‌المللی به سرعت رد شده است، این کمپین ضد دولتی اپوزیسیون اکوادور را با کمپین اپوزیسیون ونزوئلا تطبیق داد و اطمینان داد که تلاش‌های آن‌ها برای بی‌ثبات کردن دولت این کشور با شکست مواجه می‌شود.

«بونیا» در ادامه افزود: انقلاب شهروندی در اکوادور انقلاب شادی و تنوع است.

«دیوید سیلوا» از ارتش اکوادور اطمینان داد که این کشور آمریکای لاتین به کمپین‌های ضد دولتی همچون «یکشنبه سیاه» نماد راست‌گرایان فاشیستی نه تنها در آمریکای لاتین بلکه در سراسر جهان، اجازه پیشروی نخواهد داد.

«ویویان پاردس» عضو «جبهه متحد» اکوادور در این راستا گفت: برنامه‌ریزی «یکشنبه سیاه» در اکوادور در رسانه‌های اجتماعی معطل ماند و در عوض روز یکشنبه این کشور آمریکای لاتین صحنه راهپیمایی حامیان انقلاب شهروندی به منظور حمایت از دولت اکوادور بود.

حامیان انقلاب شهروندی در اکوادور در پاسخ به این فراخوان اپوزیسیون این کشور طی انجام یک راهپیمایی، در میدان «گرانده» در «کیتو» تجمع کردند.

روز جمعه هفته گذشته تظاهرکنندگان حامی راست‌گرایان اکوادور به مقر حزب «آلیانزا پائیس» (حزب حاکم در اکوادور) در «کیتو» حمله کردند و هدفشان از این اقدام رد لایحه قانونی بود که توسط دولت این کشور مطرح شده است.

هزاران نفر از مردم اکوادور روز شنبه در پاسخ به این اقدام بی‌ثبات‌سازی اپوزیسیون این کشور به خیابان‌های اکوادور آمدند تا حمایت خود را از دولت این کشور نشان داده و خشونت را محکوم کنند.

این لایحه قانونی که توسط قوه مجریه اکوادور ارائه شد، «توزیع مجدد ثروت» نام دارد و هدف آن تنظیم درآمدهای مازاد و سود سرمایه در املاک و مستغلات می‌باشد؛ قانون مذکور به مبارزه با فقر کمک خواهد کرد.

لایحه مذکور به مجلس اکوادور فرستاده شده و این نهاد باید ظرف مدت 30 روز برای تصویب آن تصمیم‌گیری کند، در غیر این صورت توسط وزارت قانون به اجرا در خواهد آمد.

در 11 ژوئن سال جاری میلادی (21 خرداد 94) در این راستا 139 شهر اکوادور حمایت خود را از دولت این کشور نشان دادند و اقدامات خشونت‌آمیز انجام شده در طول تظاهرات راست‌گرایان اکوادور را محکوم کردند.

«کوره‌آ» روز شنبه در برنامه تلویزیونی خود تحت عنوان «ارتباط شهروندی» که این بار از شهر «میلان» در شمال «ایتالیا» پخش شد ضمن تاکید بر توطئه‌گرانه بودن تظاهرات علیه قانون «وراثت» این کشور تصریح کرد که چنین اعتراضاتی با هدف سرنگونی دولت وی صورت می‌گیرند.

حامیان اپوزیسیون اکوادور بار دیگر در 12 ژوئن سال جاری میلادی (22 خرداد 94) به خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور آمدند و تظاهرات خشونت‌آمیز ضد دولتی بر پا کردند و همچون جمعه هفته گذشته به مقر حزب «آلیانزا پائیس» حمله کردند.

«کوره‌آ» در این میان اطمینان داد که 1.3 میلیون نفر از مردم اکوادور از زمانی‌که وی از سال 2007 میلادی منصب ریاست جمهوری این کشور را به دست گرفته از فقر نجات یافته‌اند و از این ابتکار عمل خود به عنوان بخشی از مبارزاتش برای توزیع مجدد ثروت و دموکراتیزه کردن اموال در اکوادور دفاع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول