اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

بعیدی‌نژاد عنوان کرد

اذعان هیأت‌های آمریکایی و اروپایی به پیچیدگی قوانین تحریمی اروپا و آمریکا

رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 حجم مباحث مورد گفت‌وگو در مذاکرات را در تاریخ مذاکرات بین‌المللی معاصر کم نظیر خواند و گفت: هیأت‌های آمریکایی و اروپایی نیز به پیچیدگی قوانین تحریمی اروپا و آمریکا اذعان دارند.

اذعان هیأت‌های آمریکایی و اروپایی به پیچیدگی قوانین تحریمی اروپا و آمریکا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: مذاکرات کارشناسی هسته‌ای از 10 روز پیش بدون وقفه ادامه دارد و به ویژه پس از آخرین جلسه ١+٥ تمرکز بیشتری هم پیدا کرده است. بر اساس تصمیم طرفین، بعد از عزیمت کوتاه معاونان سیاسی به پایتخت‌ها از دوشنبه، مذاکرات کارشناسی کماکان ادامه می‌یابد.
وی افزود: فشردگی بررسی‌های کارشناسی این روزها از اول صبح زود تا نیمه‌های شب حتی در تمامی روزهای تعطیل افزایش هم یافته است. تیم‌های کارشناسان یا در جلسات هستند یا تمامی وقت باقیمانده را به تدوین متن برای ارائه به جلسات کارشناسی می‌گذرانند. بی‌شک می‌توان گفت گستره، موضوعات و حجم مباحثی که در این مذاکرات مورد بحث و گفت‌وگو هستند، در طول تاریخ مذاکرات بین‌المللی معاصر کم نظیر است.
بعیدی‌نژاد نوشت: طیف وسیعی از مباحث مختلف هسته‌ای، حقوقی و بین‌المللی مورد مذاکره هستند، که از جمله در خصوص ابعاد مختلف صنعت هسته‌ای از یک‌طرف و مباحث حقوقی تحریم‌ها از طرف دیگر را شامل می‌شوند. ورود به قوانین تحریمی اروپا و به ویژه آمریکا که در لایه‌های متعدد قانونگذاری، و دستورات اجرایی و دیگر مقررات داخلی، در هم تنیده شده است، بسیار پیچیدگی دارد، که مورد اذعان خود هیات‌های اروپایی و آمریکایی نیز می‌باشد.
رئیس هیأت کارشناسی ایران در مذاکره با 1+5 افزود: حجم مطالعه هیات کارشناسی ایران در خصوص این موضوعات نیز بسیار گسترده بوده و هست، که شامل مطالعه و بررسی دقیق بیش از چند هزار صفحه سند و قانون و مدرک در حوزه مباحث هسته‌ای و حقوقی می‌شود. یکی از دلائل عمده فشار کاری بر هیات کارشناسی ایران به علت آن است که علیرغم وجود صدها دانشکده و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه مباحث بین‌المللی و حقوقی در سطح کشور، مطالعاتی که در خصوص مباحث کاربردی مرتبط با اینگونه موضوعات در کشور انجام شده است، در برابر آنچه ضرورت دارد، کلی و بسیار کم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول