اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

فلاحت پیشه در گفت‌وگو با فارس:

زیاده خواهی آمریکایی‌ها برای ایجاد انحراف در مذاکرات برای کسب منافع بیشتر/نیاز واشنگتن به توافق بیشتر از تهران است

کارشناس مسائل بین‌الملل با اینکه آمریکا‌یی‌ها تلاش دارند در مذاکرات دست برتر را بگیرند، ولی معتقدم نیاز آمریکایی‌ها به توافق با ایران جدی‌تر از نیاز تهران است، گفت: شکست در توافق ضایعه غیرقابل جبران برای دموکرات‌ها خواهد بود.

زیاده خواهی آمریکایی‌ها برای ایجاد انحراف در مذاکرات برای کسب منافع بیشتر/نیاز واشنگتن به توافق بیشتر از تهران است

حشمت الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست‌ خارجی خبرگزاری فارس، درباره اظهارات اخیر مقامات کاخ سفید مبنی بر اینکه اگر مواضع مقامات ایرانی در موضوع بازرسی‌ها و بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران منطبق با مطالبات واشنگتن نباشد توافق هسته‌ای انجام نخواهد شد، گفت: مذاکرات هم اکنون در مرحله نهایی خود قرار دارد و این گونه اظهارنظرها از مقتضیات مذاکرات بین‌المللی است.

وی افزود: در تمامی دوران مذاکرات هسته‌ای بین‌ ایران و 1+5، هیچگاه تهران زیر بار زیاده‌خواهی‌ها و زیاده طلبی‌های طرف غربی نرفته است.

فلاحت‌پیشه درباره زیاده‌خواهی آمریکا در حین مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها برای تحمیل چندین انحراف علیه ایران در حین مذاکرات صورت گرفته است که انحراف خطرناک کشاندن مذاکرات هسته‌ای به حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران بخشی از انحراف ایجاد شده بود که واکنش جدی تهران را در پی داشت. ضمن اینکه انحراف عدم شناسایی صنعتی حق هسته‌ای ایران نیز بخش دیگری از این انحرافات بود که مصداق آن «دبه» درآوردن آمریکایی‌ها در فردو بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: انحراف بعدی آمریکایی‌ها علیه ایران در زمینه بازرسی‌ها باعث افزایش حساسیت‌ها نسبت به این موضوع شد.

فلاحت‌پیشه درباره لغو تحریم‌ها که خواسته اصلی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای است، گفت: تهران معتقد است اگر تحریم‌ها لغو نشود دلیلی برای انجام مذاکره وجود ندارد.

وی افزود: طرف مقابل با توجه به اینکه می‌داند لغو تحریم‌ها برای ایران از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌کوشد تا حداکثر امتیازات را از ایران بگیرد که ایفای نقش کنگره و لابی‌های منطقه‌ای و دست به دست یکدیگر دادن بخش‌های دیگری از حاکمیت آمریکا برای افزایش منافع ایالات متحده صورت گرفته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه «اگر مواضع مقامات ایرانی در موضوع بازرسی‌ها و بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران منطبق با مطالبات واشنگتن نباشد توافق هسته‌ای انجام نخواهد شد» را واکنش به کم شدن منافع آمریکا در مذاکرات دانست و اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی باید با رعایت خطوط قرمز منافع حداکثری را برای کشورمان به دست بیاورد و به اینگونه سخنان گوش ندهد.

فلاحت‌پیشه درباره احتمال توافق تا پایان 10 تیر خاطرنشان کرد: احتمال توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 بسیار بیشتر از عدم توافق است.

وی افزود: با اینکه آمریکا‌یی‌ها تلاش دارند در مذاکرات دست برتر را بگیرند ولی معتقدم نیاز آمریکایی‌ها به توافق با ایران بسیار جدی‌تر از نیاز تهران است.

فلاحت‌پیشه در پایان گفت: یکی از آخرین گلوله‌های اوباما در پایان دولت آمریکا توافق هسته‌ای با ایران است و اگر وی و دولتش در این زمینه شکست بخورد ضایعه‌ای غیر قابل جبران برای دموکرات‌ها خواهد آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول