اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  فرهنگ عمومی

وقتی نقاشی‌های کودکان مشکین‌دشتی رنگ هسته‌ای می‌گیرد

گزارشی از فعالیت‌های یک گروه خودجوش مشکین‌دشتی/ از فعالیت برای حجاب تا هسته‌ای

بنیاد فرهنگی ـ مذهبی منتظران مهدی، علاوه بر برنامه‌های هفتگی و مناسبتی و پرداختن به امور خیریه، دست به ابتکارات جالبی می‌زند که با استقبال خوبی از سوی مشکین‌دشتی‌ها مواجه شده است.

گزارشی از فعالیت‌های یک گروه خودجوش مشکین‌دشتی/ از فعالیت برای حجاب تا هسته‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس، از سال 75 کار خود را شروع کرده است و امروز پس از 19 سال برنامه‌های فرهنگی منسجمی در مشکین‌دشت کرج اجرا می‌کند.

بنیاد فرهنگی مذهبی منتظران مهدی، علاوه بر برنامه‌های هفتگی و مناسبتی و پرداختن به امور خیریه، دست به ابتکارات جالبی می‌زند که با استقبال خوبی توسط مشکین‌دشتی‌ها مواجه شده است.

یکی از این برنامه‌ها، جشنواره نقاشی هسته‌ای(علیرضا و آرمیتا) است که قرار است یکشنبه 7 تیر در مسجد جامع مشکین‌دشت برگزار شود.

در گفتگویی که با حجت‌الاسلام ناصر مظلوم داشتیم، علاوه بر معرفی بنیاد منتظران مهدی به بیان جزئیات برگزاری این جشنواره خلاقانه می‌پردازد.
حجت‌الاسلام مظلوم هدف بنیاد منتظران ظهور را چهار بعد تربیت، بصیرت، معرفت و مهارت می‌داند و کادرسازی برای انقلاب توسط این چهار مهم را وظیفه این بنیاد عنوان کرد.

وی گفتمان‌سازی منویات رهبری را هدف دیگر این مجموعه خواند و معتقد است که نهادینه کردن دغدغه‌های رهبری مانند سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریف خط امام و موضوع هسته‌ای باید انجام گیرد تا اثر آن در جامعه ظاهر شود.
این مبلغ دینی با اشاره به حساسیت موضوع هسته‌ای و تاکید چند باره رهبری، از تصمیم بنیاد برای روشنگری در این زمینه می‌گوید و معتقد است که روشنگری در این عرصه باعث دیدن واقعیات توسط مردم می‌شود و آنها بهتر می‌توانند نظارت کنند.

بنیاد منتظران مهدی که تاکنون به برگزاری نمایشگاه، تهیه بروشور و تراکت و پخش کلیپ‌های بیانات رهبری در موضوع هسته‌ای در برنامه‌هایش داشته است؛ این بار تصمیم جالبی گرفته و قرار است جشنواره هسته‌ای برای کودکان داشته باشد.

حجت‌الاسلام مظلوم همچنین از دو تجربه موفق بنیاد می‌گوید: اولین آن در جشنواره‌ای بود که دختر بچه‌های مشکین‌دشتی در مسابقه بهترین حجاب برای عروسک‌های‌شان شرکت می‌کنند و از بین هزار عروسک، بهترین حجاب جایزه می‌گیرد؛ دومین ابتکار جالب نیز مسابقه نقاشی نیمه شعبان بود که از همه سنین در آن شرکت کرده بودند.

وی گفت: پس از مطرح شدن طرح نقاشی‌های هسته‌ای توسط  دبیرخانه جشنواره فیلم عمار، بنیاد مننتظران مهدی تصمیم به اجرای سومین برنامه خلاقانه خود برای کودکان گرفت که مانند دو برنامه پیشین استقبال خوبی از آن خواهد شد.
حجت‌الاسلام مظلوم با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه صورت گرفته و زمینه اجرایی برنامه کاملا مهیاست، گفت: اولویت ما این است که بچه‌ها نقاشی‌های خود را در منزل بکشند چون ضمن اینکه کودکان از والدین خود سوالاتی راجع به قضیه هسته‌ای می‌پرسند که باعث توجه بیشتر کودکان می‌شود، مشارکت اعضای خانواده در این حالت بیشتر است و باعث ایجاد دغدغه بیشتر خانواده‌ها می‌شود و با ایجاد این موج احساس بی‌تفاوتی مردم نسبت به این موضوع کمتر خواهد شد؛ البته برای کودکانی که موفق نشده باشند نقاشی بکشند یا کسانی که تمایل داشته باشند دوباره نقاشی بکشند امکانات آن فراهم شده و همچنین قرار شده کودکان در یک کاغذ دیواری بزرگ حرف‌های هسته‌ای خود را در قالب نقاشی بیان کنند.
این روحانی، مکان برگزاری این جشنواره را مدرسه مجاور مسجد جامع مشکین دشت عنوان کرد و گفت که این برنامه به موازات سخنرانی حجت‌الاسلام دهنوی در مسجد جامع از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود و همچنین روز عید فطر نمایشگاهی از نقاشی‌های منتخب برپا می‌شود و به منتخبین جوایزی اهدا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه رده‌های گوناگون سنی می‌توانند در جشنواره نقاشی‌های هسته‌ای شرکت کنند افزودند که گروه‌های سنی تا 6 سال، از 7 تا 11 سال و از 12 تا 18 سال به رقابت می‌پردازند.
حجت‌الاسلام مظلوم با اشاره به اینکه مردم استقبال خوبی از برنامه‌های بنیاد می‌کنند افزود: دغدغه ما ارائه محتوای مناسب است که وقت مردم تلف نشود و حقی ضایع نشود.

وی همچنین، مسجد را به عنوان پایگاه برگزاری برنامه‌های بنیاد منتظران مهدی عنوان کرد و معتقد است که تربیت اساسا در مسجد اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول