اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قبولی بیش از ۲۲ هزار نفر در آزمون قرآن و عترت ارشاد/ ۴۲۰ نفر تجلیل می‌شوند

در مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد ضمن اعلام آماری از برپایی این آزمون، از بین ۲۲ هزار نفر برگزیده این دوره قرعه‌کشی نمادین صورت گرفت.

قبولی بیش از ۲۲ هزار نفر در آزمون قرآن و عترت ارشاد/ ۴۲۰ نفر تجلیل می‌شوند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم قرعه‌کشی نفرات برتر سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد امروز 14 تیرماه با حضور محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد و جمعی از معاونان وی در سالن اجتماعات معاونت قرآن و عترت و ارشاد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به ویژگی‌های سیزدهمین دوره سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد گفت: امسال برگزاری این دوره از آزمون‌ها به موسسات قرآنی سپرده شد. همچنین افرادی به عنوان ناظر به محل برگزاری آزمون‌ها اعزام شدند که بر اساس گزارش‌های این افراد اهتمام و دقت همکاران ما در برگزاری سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد مثال‌زدنی بود.

وی با بیان اینکه امسال در کنار بیست‌و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در تمامی استان‌ها و برخی شهرستان‌ها اقدام به برگزاری نمایشگاه قرآن کردیم، افزود: گزارش‌های خوبی از برگزاری این نمایشگاه‌ها در سطح کشور به ما رسیده است که امیدواریم بتوانیم با استفاده از این شور و هیجان سطح برنامه‌های قرآنی را ارتقا دهیم.

حشمتی در ادامه درباره برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن که هر سال در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: انتخاب خادمان قرآن انجام شده و بیانیه این مراسم نیز صادر شده است و ما منتظر دستور رئیس جمهور برای برگزاری این مراسم هستیم اما با توجه به پر بودن زمان آقای روحانی بعید است در ماه رمضان همایش خادمان قرآن برگزار شود.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علی پروانه معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت ارشاد به ارائه گزارشی از سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد پرداخت و گفت: این آزمون‌ها در 11 اردیبهشت ماه برگزار شد که شرکت‌کنندگان در آن به تفکیک جنسیت 23 درصد آقایان و 77 درصد را بانوان تشکیل دادند. از نظر تفکیک جنسی نیز شرکت‌کنندگان زیر 15 سال 13 درصد و بالای 15 سال 87 درصد بودند.

وی با بیان اینکه داوطلبان شرکت در سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد به صورت آزاد یا از طریق موسسات شرکت کردند، افزود: 8 درصد از این افراد به صورت آزاد و 92 درصد از آنها از طریق 972 موسسه قرآنی در این آزمون‌ها شرکت کردند.

حجت‌الاسلام پروانه با اشاره به شرکت‌کنندگان به تفکیک تحصیلات گفت:‌سطح تحصیلات این افراد متغیر بود به طوری که 34 درصد زیر دیپلم، 25 درصد دیپلم، 9 درصد فوق‌دیپلم، 27 درصد لیسانس و 3 درصد فوق لیسانس و بالاتر بودند همچنین 2 درصد از این افراد تحصیلات حوزوی داشتند.

معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت و ارشاد با بیان اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان متقاضی رشته حفظ بودند، افزود: 51 درصد از شرکت‌کنندگان در رشته حفظ، 43 درصد در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، 3 درصد در رشته تدبر  و 3 درصد در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه شرکت کردند. در مجموع 53 هزار و 600 نفر متقاضی شرکت در سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد بودند که 70 درصد از آنها یعنی 37 هزار و 603 نفر در روز آزمون حضور یافتند.

وی با اشاره به اینکه 22 هزار و 309 نفر از شرکت‌کنندگان در سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد  موفق به کسب حد نصاب نمره شدند، گفت: از بین این افراد 420 نفر به قید قرعه برای دریافت جوایزی انتخاب می‌شوند که امروز به صورت نمادین اسامی برخی از آنها به قید قرعه معرفی خواهد شد.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه ما عملکرد استان‌های شرکت‌کننده در سیزدهمین آزمون قرآن و عترت و ارشاد مورد ارزیابی قرار دادیم، خاطر نشان کرد: 10 شاخص همچون میزان مشارکت، قبولی متقاضیان، تعداد موسسات شرکت‌کننده و داوطلبان، رشد شرکت‌کننده نسبت به آزمون قبل، مشارکت حافظان قرآن، مشارکت آقایان، کیفیت برگزاری، نظرسنجی و گزارش ناظران معاونت در انتخاب استان‌های برتر نقش اساسی داشت که با ارزیابی‌های صورت گرفته استان‌های سیستان و بلوچستان،‌البرز، همدان، زنجان و آذربایجان شرقی به ترتیب به عنوان بهترین استان‌های این دوره از آزمون‌ها معرفی شدند.

معاون آموزش و پژوهش معاونت قرآن و عترت و ارشاد درباره قرعه‌کشی برترین‌های این آزمون گفت: حدود 21 هزار نفر در این قرعه‌کشی شرکت می‌کنند که به 420 نفر از افراد به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود. در این مراسم به 20 نفر کمک هزینه سفر به عمره مفرده، 60 نفر کمک هزینه سفر به عتبات، 140 نفر کمک هزینه سفر مشهد مقدس و 200 نفر هدایای ارزنده‌ای (100 هزار تومان) اعطا می‌شود.

در پایان این مراسم قرعه‌کشی نمادین از برگزیدگان آزمون قرآن و عترت و ارشاد که اسامی این افراد به شرح زیر است.

نرگس مولایی از استان کرمان در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن

ربابه فقیه از مازندران در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن

هرمز خراسانی از تهران در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن

طیبه سادات هاشمی از اصفهان در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن

لیلی پیرو لاهیجانی از آذربایجان شرقی در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن

مهناز بشارتی از اردبیل در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه

حنانه زینبی از اصفهان در رشته مفاهیم نهج‌البلاغه

زینب رضایی از کرمانشاه در رشته حفظ جزء اول قرآن

امید ابراره از آذربایجان شرقی در رشته حفظ جزء 30 قرآن

فریبا غنی‌لو از زنجان در رشته حفظ موضوعی قرآن

سپیده رخساران از خوزستان در رشته حفظ 3 جزء قرآن

الهه عباسپور فضل‌آباد از خراسان رضوی در رشته حفظ 5 جزء قرآن

مطهره پورمداح از یزد در رشته حفظ 10 جزء قرآن

بتول انصاری از البرز در رشته حفظ 15 جزء قرآن

محمد امین نجفی از زنجان در رشته حفظ 20 جزء قرآن

کوروش نراقی‌پور از تهران در رشته حفظ کل

حسین صالحی از قم در رشته حفظ کل

مجید باقری از شهرستان ری در رشته حفظ کل

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول