اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سازمان دارالقرآن آموزش قرآن در وزارت نیرو را از امروز آغاز می‌کند

سازمان دارالقرآن با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو اقدام به برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم کرده است که این دوره‌ها از امروز به مدت 6 ماه در وزارت نیرو برگزار می‌شود.

سازمان دارالقرآن آموزش قرآن در وزارت نیرو را از امروز آغاز می‌کند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت نیرو و سازمان دارالقرآن امروز 30 تیرماه به امضای طرفین رسید.

آموزش قرآن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دادیم

در این مراسم حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسئول امور دینی و فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند اگر فتنه‌ها به شما روی آورد به قرآن پناه ببرید، اظهار داشت: قرآن کریم با موضوعیت انسان نازل شده است و انسان نیز از عنصر جسمانی و روحانی تشکیل می‌شود که این کتاب آسمانی نه تنها به نیاز روحانی بلکه به نیاز جسمانی بشر نیز پاسخ داده است، بنابر این شایسته است با تمسک به قرآن کریم از هجوم فتنه‌ها جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت در عرصه‌های قرآنی حتی اندک برای وزارت نیرو توفیقی ارزنده است، گفت: در این وزاتخانه مسابقات قرآنی برگزار می‌شود که این مسابقات نقش موثری در توسعه فرهنگی بین کارکنان و خانواده‌های وزارت نیرو دارد البته ما در کنار این مسابقات آموزش را سرلوحه کار خود قرار دادیم تا بتوانیم اقدامات شایسته‌ای برای پیشبرد اهداف قرآنی صورت دهیم.

آموزش مجازی قرآن در وزارت نیرو

حجت‌الاسلام یزدان پرست با اشاره به آموزش مجازی قرآن کریم خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی این نوع آموزش می‌توان پاسخگو نیاز جامعه باشد به همین جهت ما با این اقدام در عرصه‌های مدیریت در قرآن، اخلاق اداری در قرآن و همچنین مصرف بهینه از منابع طبیعی از نظر قرآن و روایات فعالیت‌های مختلفی را به ثمر رساندیم که امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان دارالقرآن بتوانیم از بعد جسمانی و روحانی قرآن و همچنین جذب مردم به امور قرآنی بهره ببریم.

سپس حجت‌الاسلام حسین قرنقلی قائم مقام امور فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه ما در عرصه‌های قرائت و حفظ اقداماتی داشته‌ایم خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط ساختاری وزارت نیرو حس کردیم آموزش قرآن با مشکلاتی مواجه است به همین جهت آموزش مجازی قرآن را در دستور کار قرار دادیم و برای تحقق این امر نیز با سازمان دارالقرآن تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در این تفاهم‌نامه آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز و همچنین قرائت تحقیق قرآن مورد آموزش قرار می‌گیرد، گفت: برای آموزش صحیح‌خوانی قرآن و نماز 30 جلسه پیشنهاد کرده‌ایم که 10 جلسه آن روخوانی، 10 جلسه روانخوانی و 10 جلسه فصیح‌خوانی قرآن کریم است البته افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند نیازی نیست در تمامی این جلسات حضور داشته باشند.

آغاز دوره‌های آموزش قران کریم از امروز

قائم مقام امور فرهنگی وزارت نیرو با بیان اینکه برای آموزش قرائت تحقیق نیز 25 جلسه پیش‌بینی شده است، افزود: به متقاضیان کتاب‌هایی اهدا می‌شود و آنها هفته‌ای یک تا 2 جلسه در تماس تلفنی تلاوت‌های خود را ارائه می‌دهند که امیدواریم پس از برگزاری این دوره‌ها بتوانیم در زمینه مفاهیم و تحقیق موضوعی قرآن اقدامات شایسته‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به زمان آغاز این دوره‌ها، گفت: این دوره‌ها از امروز 30 تیرماه آغاز می‌شود و به مدت 6 ماه یعنی تا 30 دی ماه ادامه دارد که فکر می‌کنم با توجه به تجربیات و آمادگی وزارت نیرو این دوره‌ها نتایج خوبی داشته باشد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول