اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

آیت‌الله اراکی در افتتاحیه اجلاس علمای مقاومت:

برای دفاع از فلسطین با رسول‌الله(ص) پیمان می‌بندیم

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: با رسول‌الله(ص) پیمان می‌بندیم که با بذل جان و مال خود از مظلومان و در رأس آنها از مسجد‌الاقصی و فلسطین دفاع کنیم و هویت پایمال شده کشورهای اسلامی را به آنها بازگردانیم.

برای دفاع از فلسطین با رسول‌الله(ص) پیمان می‌بندیم

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ آیت‌الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و نائب رئیس اتحادیه علمای مقاومت در مراسم افتتاحیه اولین اجلاس عمومی اتحادیه علمای مقاومت که در بیروت پایتخت لبنان در حال برگزاری است، طی سخنانی اظهار داشت: عهدی که خدا از مردم گرفت، اطاعت از خدا و رسولش، تحقق عدالت، یاری حق و مبارزه با طاغوت بود.

وی با بیان اینکه علما در رأس دعوت به وحدت و اتحاد مسلمین قرار دارند، اظهار داشت: ما به این خاطر از علما دعوت کرده‌ایم تا آنها این عهد الهی را محقق کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: تأکید و استمرار اطاعت از خدا و رسولش و یاری حق و عدالت و مظلومین رسالت مهم اسلامی است. 

وی با تاکید بر لزوم تجدید میثاق مجدد امت اسلام با آموزه‌های رسول مکرم اسلام، روی‌گردانی امت از میثاق الهی خود را عامل مشکلات کنونی جهان اسلام دانست.

آیت‌الله اراکی با اشاره به کلام معروف امیر المؤمنین (ع): «وَ مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَى الْعُلَمَاءِ أَلَّا یُقَارُّوا عَلَى کِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لَا سَغَبِ مَظْلُومٍ» گفت: علمای دین در رأس کسانی هستند که خداوند از آنها پیمان گرفته تا در برابر ظلم ظالمان ساکت ننشینند و سخن حق را بر زبان جاری کنند.

وی ادامه داد: مقاومت، وفای عهد به همان منشوری است که خدا در قران از آن اینگونه یاد می‌کند: «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تبدیلا» این پیمان مختص مسلمانان نیست بلکه از همه اهل کتاب اعم از مسیحیان و یهودیان نیز گرفته شده است و آیات متعددی از قران به آن اشاره دارد.

آیت‌الله اراکی ابراز داشت: ما امروز برای این در این مکان جمع شده‌ایم تا میثاق خود را با خدا و رسول خدا دوباره احیا کنیم. ما اینجا هستیم تا بر اطاعت خود از خدا و رسولش تاکید مجدد کنیم و بر التزام خود بر مقاومت و بر یاری عدل و نبرد با طاغوت و دفاع از مستضعفین و دفاع از ارزش های انسانی تاکید دوباره کنیم. از همین رو اتحاد علمای مقاومت با پافشاری بر خط مقاومت، به دنبال دفاع از ارزش‌هایی است که رسول گرامی اسلام پیام‌آور آن بود.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری همایش به ویژه شیخ ماهر حمود دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، تأکید بر اتحاد علمای مقاومت را به این دلیل دانست که اتحاد باعث ایجاد هویت و عزم و پیروزی می‌شود و بدون اتحاد هیچ کدام از این مقوله‌ها تحقق پیدا نمی‌کند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز در این جمع رسول مکرم اسلام را خطاب قرار داده و به ایشان عرضه می داریم که: «یا ابانا استغفر لنا انا کنا خاطئین». ما حق شما را نتوانستیم ادا کنیم چرا که شما به یاری حق و دوری از دنیا فرمان دادید و از تبعیت هوای نفس برحذر داشتید اما ما در امتثال امر شما کوتاهی کردیم، برای همین است که امروز در کشورهای اسلامی سیل خون جاری شده است.

وی ادامه داد: ما امروز با شما پیمان دوباره می‌بندیم تا در اطاعت از شما ثابت قدم باشیم و با بذل جان و مال خود از مظلومان و در رأس آنها از مسجد‌الاقصی و فلسطین دفاع کنیم و هویت پایمال شده کشورهای اسلامی را به آنها بازگردانیم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول