اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت فومن:

نقش رسانه‌ها در جنگ نرم بسیار مهم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن گفت: اصحاب رسانه مهم‌ترین نقش را در جنگ نرم ایفا می‌کنند و در عرصه فرهنگ دارای منشأ خیرات و برکات زیادی هستند.

نقش رسانه‌ها در جنگ نرم بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، علی توشه عصر امروز در نشست تجلیل از خبرنگاران در ناحیه مقاومت این شهرستان با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت شهادت شهید صارمی اظهار کرد: جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم از ابزارهای دشمنان علیه ایران اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن با اشاره به اینکه خبرنگاران دارای سلاح قلم هستند، افزود: دشمن به دنبال ایجاد گسست و واگرایی در جامعه است. 

وی همراهی خبرنگاران با مسئولان را مهم خواند و تصریح کرد: خبرنگاران در طول سال همگام با مردم و مسئولان هستند و نقش مهمی در جنگ نرم ایفا می‌کنند.

توشه، روز خبرنگار را با اهمیت خواند و گفت: دشمن به دنبال نبرد دکترین مهار و ساماندهی نافرمانی مدنی در جامعه است.

وی تحریم‌های اقتصادی را از دکترین مهار دانست و افزود: دشمن به دنبال ایجاد رخوت و اخلال در اقتصاد و معیشت مردم است.

توشه فتنه 88 را نمونه‌ای از نافرمانی مدنی خواند و متذکر شد: دشمن با برنامه‌ریزی علیه نظام اسلامی گام برمی دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن با بیان اینکه نافرمانی مدنی نیازمند ایجاد بهانه در بین مردم است، خاطرنشان کرد: رها کردن کلمه تقلب در فضای انتخاباتی بهانه ایجاد نافرمانی مدنی بود.

توشه با تصریح براینکه آسیب‌ها و فرصت‌های رسانه‌ها را باید درک کرد، یادآور شد: ماهواره به‌عنوان یک ابزار رسانه دارای تهدید بسیاری برای مردم است.

وی ماموریت ماهواره را دین‌زدایی و حیازدایی دانست و گفت: تعدادی از ابزار رسانه‌ای دشمن تمام و کمال دارای ابعاد و اثر تهدیدی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن با بیان اینکه برخی از ابزارها می‌توانند تبدیل به فرصت شوند، تصریح کرد: اینترنت یک فرصت برای مقابله با دشمن است.

وی با اشاره به اینکه مقابله با دشمن باید ایجابی باشد، گفت: واگرایی‌ اعتقادی از واگرایی حزبی و قومی خطرناک‌تر است.

توشه ذهن و قلب مردم را محدوده جنگی دشمن خواند و متذکر شد: دشمن با مدیریت بر احساسات و ادراکات به دنبال تسخیر قلب و ذهن مردم بوده و ادراکات یقین را تبدیل به تردید می‌کند و در عرصه‌های مختلف به دنبال ایجاد تشکیک است.

وی با تصریح براینکه دشمن در مدیریت احساسات، حُب را تبدیل به بغض می‌کند، افزود: ورود فرهنگ‌های مخرب در مسایل دینی و اعتقادی نمونه‌ای از مدیریت احساسی بر جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن سکوت مردم در عرصه جنگ نرم را موجب پیروزی دشمن دانست و افزود: اصحاب رسانه مهم‌ترین نقش را در جنگ نرم ایفا می‌کنند و در عرصه فرهنگ دارای منشأ خیرات و برکات زیادی هستند.

توشه، آمار بالای طلاق و مفاسد اجتماعی را جزء تهاجم فرهنگی دشمن توسط جنگ نرم برشمرد و ادامه داد: عواقب پس از جدایی همسران از یکدیگر بسیار مخرب است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران در عرصه جنگ نرم دارای قدرت مهمی هستند، یادآور شد: دشمن تمام توان خود را در تسخیر اعتقادات مردم به‌ کار گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فومن با بیان اینکه نیمی از مردم فومن بسیجی هستند، خاطرنشان کرد: ناحیه مقاومت فومن بیشتر از توانش در عرصه‌های فرهنگی و جهادی گام می‌گذارد.

انتهای پیام/2300/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول