اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آبیک:

میزان نرخ رشد جمعیت در آبیک 1.7 درصد است

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک میزان نرخ رشد جمعیت در این شهرستان را 1.7 درصد بیان کرد و گفت: این نرخ رشد نسبت به سیاست‌های ابلاغیه وزارت بهداشت که 2.1 درصد در نظر گرفته شده، پایین است.

میزان نرخ رشد جمعیت در آبیک 1.7 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد بابایی در همایش باروری سالم جمعیت شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن آمفی‌ تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار کرد: میزان نرخ رشد جمعیت در شهرستان آبیک 1.7 درصد است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت شهرستان آبیک نسبت به استان قزوین که 1.8 درصد است، پایین بوده، افزود: نرخ رشد جمعیت این استان و شهرستان نیز نسبت به سیاست‌های ابلاغیه وزارت بهداشت که 2.1 درصد در نظر گرفته شده، پایین است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک بیان کرد: از نظر ابلاغیه وزارت بهداشت میزان نرخ رشد جمعیت باید به 2.1 درصد برسد تا به حد جایگزینی رسیده و شاهد رشد منفی جمعیت نباشیم و در جامعه افرادی بالنده، پویا و با ژنی برتر داشته باشیم تا برای نظام مفید و مؤثر باشند.

بابایی ادامه داد: در سه دهه اخیر در حوزه جمعیت، تغییرات فرهنگی و اجتماعی در روند رشد جمعیت تاثیر گذاشته و سبب کاهش نرخ باروری در کشور شده است.

این مسئول تصریح کرد: کنترل جمعیت در کشورهای مختلف در طول دوره 30 یا 40 ساله اجرا شد، ولی با توجه به استقبال خوب مردم، پشتیبانی روحانیت و تلاش وزارت بهداشت طی 25 سال، کنترل جمعیت در کشور صورت گرفت.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک اضافه کرد: نرخ رشد جمعیت در سال 65، 3.2 درصد بود که در سال 90 این میزان به 2.1 درصد رسید.

بابایی اذعان کرد: همایش باروری سالم جمعیت شهرستان آبیک با هدف آگاه‌سازی مردم از روند تغییرات جمعیتی و اشاعه فرهنگ ازدواج سالم و افزایش میزان اطلاعات باروری برگزار شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان آبیک ادامه داد: 42 درصد افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ازدواج کرده‌اند، عنوان می‌کنند که برای رفاه و عدم تمایل، اقدام به فرزندآوری نمی‌کنند.

بابایی اضافه کرد: همه آحاد جامعه باید برای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت گام برداشته تا در آینده با رشد منفی جمعیت مواجه نشویم که اثرات منفی در جامعه دارد.

گفتنی است؛ در این همایش از سه تن از خبرنگاران فعال در عرصه بهداشت و سلامت شهرستان آبیک تجلیل و به رسم یادبود هدایایی به آنان اهداء شد.

انتهای پیام/77006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول